Ενσωμάτωση μοναδικής μαθήτριας απομονωμένου σχολείου σε τμήμα κανονικού σχολείου με χρήση εργαλείων web 2.0 & χαμηλού κόστους εξοπλισμό


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Γαύδος Κύπρος διαδικτυακά μαθήματα κοινωνικοποίηση ελεύθερο λογισμικό
Κυριακή Τριανταφυλλίδου
Αλέξανδρος Κοφτερός
Περίληψη
Παιδαγωγικές έρευνες έχουν δείξει τη σημαντικότητα της κοινωνικοποίησης των μαθητών για τη μάθηση. Σε περιπτώσεις απομακρυσμένων σχολείων, οι μαθητές έχουν ελάχιστες ευκαιρίες κοινωνικοποίησης και συνεργασίας με άλλα παιδιά, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπως το Δημοτικό Γαύδου που τη χρονιά 2012-2013 λειτούργησε με μόνο μια μαθήτρια. Μέσα από μια συνεργασία με τμήμα Α’ τάξης δημοτικού της Κύπρου, αξιοποιήθηκαν ελεύθερα διαθέσιμα λογισμικά και εργαλεία, καθώς και κάμερες web, ώστε να γίνει ένταξη της μαθήτριας της Γαύδου σε μια συνηθισμένη τάξη 20 μαθητών, μέσα από μια σειρά μαθημάτων στα πλαίσια του μαθήματος της Επιστήμης (Φυσική/Περιβαλλοντική Αγωγή). Τα μαθήματα δημιουργήθηκαν μέσω τηλεσυνεργασίας των δύο εκπαιδευτικών, και επιτεύχθηκε ο στόχος η μαθήτρια της Γαύδου να αναπτύξει δεξιότητες συνεργασίας με άλλους μαθητές τόσο σε επίπεδο τάξης όσο και μικρής ομάδας.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β