Εφαρμογή μετασχηματιστικού μοντέλου στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
Δημοσιευμένα:
Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
δια βίου μάθηση επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών μετασχηματιστικό μοντέλο
Περίληψη
Οι περισσότεροι μελετητές τονίζουν την ανάγκη η ενδοϋπηρεσιακή εκπαίδευση των εκπαιδευτικών να διαπνέεται από τους στόχους και να χρησιμοποιεί ποικιλία μοντέλων και πρακτικών της συνεχιζόμενης επαγγελματικής ανάπτυξης. Και στην πράξη έχει διαπιστωθεί ότι απαιτείται συνδυασμός διαφορετικών μοντέλων επιμόρφωσης, ανάλογα με τις φάσεις της επαγγελματικής σταδιοδρομίας και τις ανάγκες του σχολείου και της κοινωνίας που αλλάζουν συνεχώς.
Στην εισήγηση θα παρουσιαστεί η εφαρμογή μετασχηματιστικού μοντέλου στην προσπάθεια κάλυψης επιμορφωτικών αναγκών ενός σχολείου σε ψυχοκοινωνικά θέματα από φορέα επιμόρφωσης μιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Το μετασχηματιστικό μοντέλο είναι συνδυασμός διάφορων τεχνικών με σκοπό να αξιοποιηθούν θετικά στοιχεία που προέρχονται από διαφορετικά μοντέλα και να εξουδετερωθούν τα αρνητικά τους.
Θα περιγραφεί λοιπόν η υλοποίηση επιμορφωτικής δράσης που περιλαμβάνει: επικοινωνία φορέα-σχολείου, αυτοδιάγνωση των επιμορφωτικών αναγκών του σχολείου, συνεργασία με τον επιμορφωτικό φορέα στη διοργάνωση της δράσης, συμμετοχικότητα στην ανάπτυξη του αντικειμένου επιμόρφωσης, συνεργασία με την τοπική και την ευρύτερη κοινότητα, συνεργασία με την κεντρική διοίκηση του Υπουργείου, αυτοαξιολόγηση και διάχυση των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσης, εξωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του φορέα επιμόρφωσης. Θα επιχειρηθεί να τονιστεί πώς ο συνδυασμός στην πράξη των θετικών στοιχείων διαφορετικών μοντέλων επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, Training Model, Deficit Model, Cascade Model, Community of Practice, Action Research Model συνέβαλε στην επιτυχία της επιμορφωτικής δράσης, όπως αυτοαξιολογήθηκε αρχικά με εσωτερικά κριτήρια τα οποία θα παρουσιαστούν.
Στην εισήγηση θα παρουσιαστεί η εφαρμογή μετασχηματιστικού μοντέλου στην προσπάθεια κάλυψης επιμορφωτικών αναγκών ενός σχολείου σε ψυχοκοινωνικά θέματα από φορέα επιμόρφωσης μιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Το μετασχηματιστικό μοντέλο είναι συνδυασμός διάφορων τεχνικών με σκοπό να αξιοποιηθούν θετικά στοιχεία που προέρχονται από διαφορετικά μοντέλα και να εξουδετερωθούν τα αρνητικά τους.
Θα περιγραφεί λοιπόν η υλοποίηση επιμορφωτικής δράσης που περιλαμβάνει: επικοινωνία φορέα-σχολείου, αυτοδιάγνωση των επιμορφωτικών αναγκών του σχολείου, συνεργασία με τον επιμορφωτικό φορέα στη διοργάνωση της δράσης, συμμετοχικότητα στην ανάπτυξη του αντικειμένου επιμόρφωσης, συνεργασία με την τοπική και την ευρύτερη κοινότητα, συνεργασία με την κεντρική διοίκηση του Υπουργείου, αυτοαξιολόγηση και διάχυση των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσης, εξωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του φορέα επιμόρφωσης. Θα επιχειρηθεί να τονιστεί πώς ο συνδυασμός στην πράξη των θετικών στοιχείων διαφορετικών μοντέλων επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, Training Model, Deficit Model, Cascade Model, Community of Practice, Action Research Model συνέβαλε στην επιτυχία της επιμορφωτικής δράσης, όπως αυτοαξιολογήθηκε αρχικά με εσωτερικά κριτήρια τα οποία θα παρουσιαστούν.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Τμήμα Β
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).