Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού σε σχέση με τη μαθησιακή του αποτελεσματικότητα: η περίπτωση του διαδικτυακού παιχνιδιού GREPOLIS κι η παιδαγωγική του ένταξη για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας στη Δ΄ Δημοτικού


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι (GBL) παιχνίδι ρόλων μαζικής συμμετοχής πρότυπο μοντέλο ποιοτικής αξιολόγησης
Μαρία Γρηγοράκη
Φρατζέσκα Περάκη
Αγγελική Πολίτη
Περίληψη
Στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή ολοένα και περισσότεροι ερευνητές τάσσονται υπέρ της παιδαγωγικής αξιοποίησης των διαδικτυακών παιχνιδιών θεωρώντας ότι δημιουργούν ένα ευχάριστο διαδραστικό περιβάλλον «μάθησης βασισμένης στο παιχνίδι» (Game-based Learning). Πράγματι, τα «εκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια» (Tang, S., et al. 2009: 4) κρίνονται ως ιδανικά και ασφαλή περιβάλλοντα μάθησης και απόκτησης εκπαιδευτικών εμπειριών, αλλά παράλληλα στερούνται επαρκούς αξιολόγησης που θα μπορεί να κρίνει κατά πόσο τα ψηφιακά αυτά παιχνίδια μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στόχος, επομένως, της παρούσας εισήγησης είναι να επιχειρήσει να αξιολογήσει το δημοφιλές διαδικτυακό παιχνίδι GREPOLIS, που αποτελεί και εμπορικό παιχνίδι ρόλων μαζικής συμμετοχής, ως προς την παιδαγωγική του επάρκεια κάνοντας χρήση ενός πρότυπου μοντέλου ποιοτικής αξιολόγησης ώστε να διερευνηθεί κατά πόσο ένα τέτοιο διαδικτυακό παιχνίδι μπορεί να αποτελέσει «σοβαρό» και αξιόπιστο μεθοδολογικό εργαλείο για τη διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου της Ιστορίας στη Δ΄ Δημοτικού.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β