Αυτόματη αξιολόγηση ασκήσεων προγραμματισμού, με χρήση της πλατφόρμας DOMjudge


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
αυτόματη αξιολόγηση απομακρυσμένη μάθηση ασκήσεις προγραμματισμού
Χαράλαμπος Τσιμπούρης
Κυριάκος Σγάρμπας
Περίληψη
Η διδασκαλία μαθημάτων προγραμματισμού, ιδιαίτερα στα μικρά έτη των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, απαιτεί τη διόρθωση σημαντικού αριθμού ασκήσεων (κώδικα) που πολλαπλασιαζόμενος με το μεγάλο πλήθος φοιτητών δημιουργεί έναν σημαντικό φόρτο εργασίας και απαιτεί πολυμελείς ομάδες διδασκόντων για τη διόρθωση. Μάλιστα, συχνά η αξιολόγηση των ασκήσεων πρέπει να γίνει σε ιδιαίτερα περιορισμένο χρόνο, ώστε οι φοιτητές να γνωρίζουν την επίδοσή τους σε μια άσκηση πριν ασχοληθούν με την επόμενη. Στο παρόν κείμενο παρουσιάζεται μια λύση στο παραπάνω πρόβλημα, βασισμένη στην τροποποίηση της πλατφόρμας DOMjudge (που κανονικά χρησιμοποιείται για διαγωνισμούς προγραμματισμού) ώστε να διορθώνει και να αξιολογεί αυτόματα (ακόμη και σε πραγματικό χρόνο) ασκήσεις προγραμματισμού. Στο τροποποιημένο σύστημα που παρουσιάζεται στην εργασία, οι διδάσκοντες μπορούν να ορίζουν τμήματα και επί μέρους μαθήματα, ανοικτής ή περιορισμένης πρόσβασης, στα οποία εισάγουν ασκήσεις προγραμματισμού προς επίλυση. Οι φοιτητές μπορούν να λύσουν τις ασκήσεις μέσα από έναν φυλλομετρητή (web-browser), χωρίς να εγκαταστήσουν οποιαδήποτε εφαρμογή και ανεξαρτήτως λειτουργικού συστήματος, χρησιμοποιώντας έναν διαδραστικό κειμενογράφο, ο οποίος υποστηρίζει μεγάλη ποικιλία γλωσσών προγραμματισμού. Στην παρούσα εργασία, αναλύονται όλες οι επιμέρους τροποποιήσεις που έγιναν στην αρχική έκδοση της πλατφόρμας DOMjudge, τόσο σε λειτουργικότητα των επιπλέον δυνατοτήτων, όσο και στη δομή της βάσης δεδομένων που την υποστηρίζει. Το τροποποιημένο σύστημα στοχεύει στην απομακρυσμένη και αδιάλειπτη υποβοήθηση φοιτητών για την εκμάθηση ποικίλων γλωσσών προγραμματισμού και επιπροσθέτως μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αυτόματη και αντικειμενική βαθμολόγηση αντίστοιχων εξετάσεων.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β