| More

Ο ρόλος του δασκάλου στα MOOCs

Views: 838 Downloads: 831
Ροζίτα Τσώνη, Πηνελόπη Γκέκα, Ευδοξία Σιόλου, Αθανάσιος Σύψας, Τζένη Παγγέ

Περίληψη


Από την παραδοσιακή δια ζώσης εκπαίδευση μέχρι την ανοικτή διαδικτυακή διδασκαλία, ο καθηγητής καλείται να διαδραματίσει ένα ρόλο τόσο σημαντικό όσο και η διαδικασία της μάθησης. Τα εκπαιδευτικά μοντέλα κατά καιρούς έχουν δώσει διαφορετικά χαρακτηριστικά στον διδάσκοντα συγκλίνουν όμως όλα σε μια γενικά κοινή παραδοχή για τις ικανότητες που απαιτούνται ώστε να μπορεί να φέρει σε πέρας επιτυχώς το εκπαιδευτικό του έργο. Τα MOOCs (massive open online courses) χρησιμοποιώντας ως εκπαιδευτικό μοντέλο τις αρχές του κονεκτιβισμού, παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σε πολλές περιπτώσεις η υποβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού είναι προφανής επειδή η μαθησιακή διαδικασία συντελείται αυτόνομα και μοιάζει να εξελίσσεται ανεξέλεγκτα από τον διδάσκοντα. Σε ένα τέτοιο ανοικτό μάθημα όπου οι εμπλεκόμενοι είναι πολλοί, επικρατεί ένας προβληματισμός για το ποιος είναι ή και ποιος θα έπρεπε να είναι ο βαθμός εμπλοκής του καθηγητή με τους μαθητές του. Εμφανίζονται βεβαίως και οι βοηθοί (TAs) οι οποίοι είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για την διεξαγωγή του μαθήματος. Στόχος της συγκεκριμένης επισκόπησης, είναι να εξετάσει το ρόλο του δασκάλου ως εμπνευστή και διεκπεραιωτή της διαδικασίας της μάθησης, την λειτουργία των MOOCs, καθώς επίσης και τις δυνατότητες αξιοποίησης τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Λέξεις κλειδιά


distance learning; open learning; MOOC; conectivism; tutor’s role

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.561

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.