| More

Η ενσωμάτωση της οπτικής του φύλου στην τοπική κοινωνία: προτάσεις ανοικτής & εξ αποστάσεως μάθησης

Views: 359 Downloads: 352
Κατερίνα Παζιώνη-Καλλή

Περίληψη


Είναι εύλογο ότι η διάσταση της ισότητας των φύλων πρέπει να ενσωματωθεί στις πολιτικές της τοπικής αυτοδιοίκησης, εάν θέλουμε να λειτουργήσει η αυτοδιοίκηση σύμφωνα με τις αρχές δίκαιης δημοκρατικής κοινωνίας. Για το λόγο αυτό, χρειάζεται να καταβληθούν επίμονες προσπάθειες τόσο ενδοϋπηρεσιακά, στις δομές των Δήμων, όσο και στο έργο τους για την προώθηση σχετικών προγραμμάτων δια βίου μάθησης. Η παρούσα εισήγηση αναδεικνύει τη διάσταση του φύλου και επιχειρεί να ενσωματώσει την οπτική μέσα από το φύλο, εξετάζοντας προτάσεις ανοικτής και εξ αποστάσεως μάθησης με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη πολιτικών για τη στήριξη της ισότητας των φύλων στις τοπικές κοινωνίες. Παρά τις γενικότερες προσπάθειες, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, ένας μεγάλος αριθμός τοπικών αυτοδιοικητικών μηχανισμών παραμένει ακόμη χωρίς κατάλληλη υποδομή ή/και ειδική κατάρτιση σε ότι έχει σχέση με την ισότητα των φύλων. Επιπλέον, τοπικοί φορείς και υπηρεσιακές δομές δεν έχουν καταφέρει, μέχρι στιγμής, να ενσωματώσουν τη διάσταση του φύλου στις καθημερινές πρακτικές τους, για να μην αναφέρουμε ακόμα και την πλήρη έλλειψη ευαισθησίας στην αντιμετώπιση δυσάρεστων ζητημάτων και ζοφερών φαινομένων που προκύπτουν από την ανισότητα των φύλων. Επομένως, η συνεπής πολιτική για την πραγματική ισότητα των φύλων, όπως χρειάζεται να εφαρμοστεί κυρίως σε τοπικό επίπεδο, θα πρέπει να περιλαμβάνει, καταρχήν, προσεκτικά σχεδιασμένες εκπαιδευτικές δράσεις, καθώς και πρόβλεψη συνεργασίας με ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για την οικοδόμηση γνώσης και την ανάπτυξη ικανοτήτων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν δυσάρεστα φαινόμενα που προκύπτουν από την ανισότητα και τις έμφυλες διακρίσεις.

Λέξεις κλειδιά


οπτική του φύλου; ισότητα των φύλων; κοινότητα & εξ αποστάσεως; δια βίου μάθηση

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.559

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.