| More

Οι μαθητές δημιουργοί. Εξερεύνηση και παρουσίαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης με καινοτόμους τρόπους, μορφές και εργαλεία.

Views: 548 Downloads: 366
Γιώργος Φιλιππούσης

Περίληψη


Η παρούσα καινοτόμος εκπαιδευτική δράση λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο του προγράμματος «Teachers 4 Europe». Το πρόγραμμα «Teachers 4 Europe» έχει ως σκοπό την καλύτερη ενημέρωση των εκπαιδευομένων σχετικά με τα Ευρωπαϊκά θέματα και την υποστήριξη τους σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, οι οποίες εκτός των άλλων αξιοποιούν τις τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών (www.teachers4europe.gr).
Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι η ενημέρωση και παρουσίαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τρόπους, μορφές και εργαλεία που επιλέγουν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ Δημοτικού, γίνονται δημιουργοί. Κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα είναι η ένταξη και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών με παιδαγωγικούς και κοινωνικούς όρους που 

ενθαρρύνουν την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και συμβάλλουν στη δημιουργία συνεργατικών περιβαλλόντων μάθησης τόσο δια ζώσης όσο και από απόσταση (Αναστασιάδης, 2006).
Οι στόχοι του προγράμματος είναι πολυεπίπεδοι και αρχίζουν από την εξοικείωση των εκπαιδευτικών και μαθητών με τις ΤΠΕ και την αξιοποίηση των εργαλείων υπό παιδαγωγικές προϋποθέσεις προς όφελος της μαθησιακής διαδικασίας, την οικοδόμηση της γνώσης τόσο δια ζώσης όσο και από απόσταση μέσω συνεργατικών περιβαλλόντων και φτάνουν ως την καλλιέργεια του ενδιαφέροντος των μαθητών για τα θέματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τον πολιτισμό, την ιστορία, τις γλώσσες, το σεβασμό της διαφορετικότητας, τη συνεργασία και την αλληλεγγύη.
Είναι χρήσιμο να αναφερθεί ότι δάσκαλος και μαθητές/τριες είναι δημιουργοί εκπαιδευτικού υλικού, είναι συνδημιουργοί εκπαιδευτικού υλικού με τρόπους διαφοροποιημένους και καινοτόμους.
Σημείωση: Όλη η δράση και οι δραστηριότητες βρίσκονται στη διεύθυνση
http://www.citizens-europe.leonteios.edu.gr/.


Λέξεις κλειδιά


συνεργατική μάθηση; οικοδόμηση της γνώσης από απόσταση; διαθεματικότητα; κοινωνικός εποικοδομισμός; μέθοδος project; τεχνολογικά εργαλεία.

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.558

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.