Η ηλεκτρονική Μάθηση στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση: Από την θεωρία στην Πράξη


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Δημήτριος ΤΣΙΜΑΡΑΣ
Αναστάσιος ΣΑΛΗΣ
Περίληψη

Η δημόσια διοίκηση στην Ελλάδα αποτελείται από δομές οι οποίες συνήθως χαρακτηρίζονται από έντονα στοιχεία αδράνειας όσον αφορά την αποδοχή και την χρήση καινοτόμων μεθόδων επιμόρφωσης (Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007-2013). Αυτό οδήγησε το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) σε σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων με την υποστήριξη εργαλείων ηλεκτρονικής μάθησης, έχοντας ως στόχο την μέγιστη δυνατή αποδοχή από το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα και ιδιαίτερα από τους υπαλλήλους με μεγάλη προϋπηρεσία, οι οποίοι είναι συνήθως λιγότερο φιλικοί προς τις νέες τεχνολογίες. Με μεγάλη ικανοποίηση όπως και έκπληξη διαπιστώθηκε ότι τελικά μετά την όποια αρχικά πιθανή δυσπιστία η χρήση εργαλείων ηλεκτρονικής μάθησης έτυχε ιδιαίτερα καλής αποδοχής από το σύνολο των επιμορφούμενων, επιβεβαιώνοντας ότι ο προσεκτικός σχεδιασμός μπορεί να ενσωματώσει τα σύγχρονα εργαλεία στην μάθηση. Τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα των αξιολογήσεων και των εξετάσεων, μετά το πέρας των προγραμμάτων, καταδεικνύουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ότι η ηλεκτρονική μάθηση όχι μόνο δεν υπολείπεται σε ποιότητα από την παραδοσιακή, αλλά απεναντίας ωθεί τους εκπαιδευόμενους να εργαστούν εντατικά, αφομοιώνοντας το εκπαιδευτικό υλικό και αναπτύσσοντας πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας. Χαρακτηριστικό της αποδοχής από τους δημοσίους υπαλλήλους είναι ότι σε μεγάλο βαθμό ζητήθηκε από τους ίδιους η περαιτέρω επέκταση και ενσωμάτωσή της σε οριζόντιες δράσεις.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β