Η αξιοποίηση της τηλεόρασης στην εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία: Η περίπτωση των προπτυχιακών προγραμμάτων πολιτιστικών σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου


Γεράσιμος ΚΟΥΣΤΟΥΡΑΚΗΣ
Ιωάννα ΠΕΦΑΝΗ
Χρήστος ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Περίληψη

Στόχος της εργασίας αυτής είναι η διερεύνηση, με την αξιοποίηση των θεωρητικών απόψεων του Bourdieu, του κατά πόσον η τηλεόραση εντάσσεται στην εκπαιδευτική διαδικασία από τα προπτυχιακά προγράμματα πολιτιστικών σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Η συλλογή των ερευνητικών δεδομένων έγινε με χρήση κατάλληλου ερωτηματολογίου. Στην έρευνα συμμετείχαν 394 φοιτητές από τα προγράμματα «Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό» και «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό». Τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας έχουν ως εξής: Η τηλεόραση δεν εντάσσεται στο θεσμικό habitus του ΕΑΠ όσον αφορά τον τρόπο παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος των φοιτητών του δείγματος κινήθηκε με έναν κονστρουκτιβιστικό τρόπο προσέγγισης της εκπαιδευτικής γνώσης εντάσσοντας την τηλεόραση, που αποτελεί στοιχείο του habitus των σύγχρονων ανθρώπων, στις προσωπικές στρατηγικές μάθησης. Τέλος, οι φοιτητές του δείγματος επιθυμούν την αξιοποίηση της εκπαιδευτικής τηλεόρασης από το ΕΑΠ, όπως συμβαίνει με την περίπτωση πολλών Ανοικτών Πανεπιστημίων στο διεθνή χώρο. Ακόμη εξέφρασαν την επιθυμία το ΕΑΠ να δημιουργήσει τηλεοπτικά εκπαιδευτικά προγράμματα που να δίνουν έμφαση κυρίως σε παρουσιάσεις μουσείων, αρχαιολογικών χώρων, ιστορικών ντοκιμαντέρ, όπως και σε διδασκαλίες και διαλέξεις που αποσαφηνίζουν τα δύσκολα σημεία της ύλης του εκπαιδευτικού τους υλικού.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα