Ο εκπαιδευτής στην εκπαίδευση ενηλίκων
Περίληψη
Τι είναι ο εκπαιδευτής ενηλίκων; Τι ικανότητες χρειάζεται να έχει ένας εκπαιδευτής ενηλίκων;
Οι εκπαιδευτές ενηλίκων εισέρχονται στην εκπαίδευση ενηλίκων από το σχολείο, την ανώτατη εκπαίδευση, τη βιομηχανία, τις τοπικές αρχές, τις εθελοντικές οργανώσεις και μπορεί να είναι πλήρους και μερικής απασχόλησης. Πολλοί συνδυάζουν τη διδασκαλία στους ενήλικες με άλλη απασχόληση εκτός εκπαίδευσης και πολλοί είναι συνταξιούχοι (Boshier, 2005, Coare & Johnston, 2003, Galbraith & Zelenak, 1989). Ο εκπαιδευτής μπορεί να συνεισφέρει με τη διδασκαλία και την έρευνα (Oni, 2007).
Κατά τον Jarvis (2000:183) ο εκπαιδευτής απαιτείται να διαθέτει ένα τριπλό συνδυασμό από γνώσεις, ικανότητες και στάσεις και ο Demunter (2003:92) “ξεχωρίζει” σε τέσσερα επίπεδα τη γνώση και τις ικανότητες που χρειάζεται να διαθέτει ο εκπαιδευτής (Kokkos, 2007).
Ο ρόλος του εκπαιδευτή έχει πολλές όψεις (Willis, 2002): αυξάνει την προσωπική ανάπτυξη του μαθητευόμενου (Cross, 1981), λειτουργεί ως παράγοντας αλλαγής, ως προγραμματιστής (Boone, Safrit & Jones, 2002), συντονιστής και ως σύμβουλος (Kokkos, 2007).
Οι έλληνες εκπαιδευτές-επιμορφωτές στη μη τυπική εκπαίδευση πληρώνονται με την ώρα για συγκεκριμένο πρόγραμμα αφότου έχουν παρακολουθήσει συγκεκριμένο επιμορφωτικό σεμινάριο (Sipitanou & Zarifis, 2006).
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα