Η σημασία της μεθόδου ‘Ιστορίες Ζωής’ στην Έρευνα για τη Δια Βίου Εκπαίδευση: Διεθνείς Προοπτικές.


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
‘Ιστορίες Ζωής’ βιογραφική μέθοδος μάθηση ενηλίκων δια βίου εκπαίδευση
Κατερίνα ΠΑΖΙΩΝΗ-ΚΑΛΛΗ
Περίληψη

Η παρούσα εργασία διαπραγματεύεται τη σημασία της ερευνητικής μεθόδου ‘Ιστορίες Ζωής’ στην έρευνα, συμμετοχή και μάθηση στη δια βίου εκπαίδευση. Η μελέτη συνδυάζει τρέχουσες ευρωπαϊκές απόψεις στο θέμα της ‘βιογραφικής έρευνας’ και της μάθησης των ενηλίκων με μια ευρείας κλίμακας ερευνητική εμπειρία. Μια σύντομη αλλά περιεκτική βιβλιογραφική ανασκόπηση θα αναδείξει πρόσφατες θεωρητικές επεξεργασίες ιστοριών ζωής, από ένα αριθμό εργασιών, στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων. Αυτό που θα αναδειχθεί ως εύρημα είναι μια περισσότερο συστηματική και ακριβής σύνθεση ερευνητικής εμπειρίας, η οποία ως ένα βαθμό έχει περιοριστεί από οικονομικά πλαίσια και στόχους στο πεδίο της τρέχουσας δημόσιας συζήτησης για τη δια βίου εκπαίδευση. Η ελπίδα της παρούσας μελέτης είναι ότι παρουσιάζοντας τις προσωπικές απόψεις των μανθανόντων – στα πλαίσια εκπαιδευτικής έρευνας – αυτό θα αποβεί και προς όφελος των ενδιαφερομένων. Ο σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να προβάλλει μια θεωρητική βάση συζήτησης για την εκπαίδευση και τη ζωή των ενηλίκων και να συνεισφέρει στην ανάπτυξη μεθόδων στη έρευνα της δια βίου εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό υποστηρίζεται από ευρωπαϊκές αλλά και διεθνείς θεωρητικές επεξεργασίες των εν λόγω θεμάτων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα