Εφαρμογή υβριδικής διδακτικής σχεδίασης σε Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Κων/νος ΛΙΩΤΣΙΟΣ
Έφη ΜΠΟΤΟΝΑΚΗ
Σταύρος ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
Περίληψη

H παρούσα έρευνα αναφέρεται στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή υβριδικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ Μακεδονίας). Το ερευνητικό ερώτημα αφορά στον προσδιορισμό των παραγόντων που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την εφαρμογή μοντέλου υβριδικής εκπαίδευσης (δοκιμασμένου με επιτυχία σε προπτυχιακούς φοιτητές του Τμήματος Πληροφορικής του ΑΠΘ) ικανού να αντιμετωπίσει τις απαιτήσεις και τις ιδιαιτερότητες σπουδαστών με τεχνολογική - ναυτική κατεύθυνση σπουδών. Προηγήθηκε ερωτηματολόγιο καταγραφής του ποιοτικού και ποσοτικού επιπέδου γνώσης των σπουδαστών σε σχέση με την πρόσβασή τους στο Διαδίκτυο καθώς και την εξοικείωσή τους με τις ΤΠΕ και τη χρήση τους. Οργανώθηκαν και προσφέρθηκαν μαθήματα τα οποία συνδύαζαν ασύγχρονες εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο Διαδίκτυο και παραδοσιακές μαθησιακές δραστηριότητες στην αίθουσα. Εφαρμόζοντας ποιοτική μεθοδολογία αξιολόγησης, καταγράφηκε η γενικότερη πορεία της εφαρμογής της σχεδίασης και οι απόψεις των σπουδαστών για την αποδοτικότητα της εφαρμογής της. Από τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύεται ένα μοντέλο που περιγράφει τη διαδικασία μετάβασης από την παραδοσιακή εκπαίδευση στην υβριδική, εφαρμοζόμενο σε προπτυχιακό επίπεδο σπουδών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού του ΥΕΝΑΝΠ.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β