Μαθησιακές δυσκολίες και Εξαποστάσως εκπαίδευση: πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα και χρήση νέων τεχνολογιών


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Τηλεκπαίδευση/Εξαποστάσεως εκπαίδευση Μαθησιακές δυσκολίες COVID-19
Ευθύμιος Κωνσταντίνος Τσίτσικας
Κατερίνα Φραντζή
Περίληψη

Την τελευταία δεκαετία οι έννοιες της ηλεκτρονικής μάθησης και της ηλεκτρονικής διδασκαλίας διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εκπαιδευτική τεχνολογία που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης και σε διαφορετικό εκπαιδευτικό πλαίσιο. Αντιμέτωποι με νέες γενιές μαθητών των οποίων το οικείο περιβάλλον, όλο και πιο συχνά, εμπλουτίζεται με τον υπολογιστή ως μέσο που χρησιμοποιείται από όλα τα μέλη της οικογένειας, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν θετικές πτυχές της πληροφορικής και της γνώσης των υπολογιστών των μαθητών με τους οποίους δουλεύουν. Αν προσθέσουμε σε αυτό την έξαρση της πανδημίας COVID-19 τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, στο διάστημα της οποίας η εξαποστάσεως εκπαίδευση, είτε στην σύγχρονη ή στην ασύγχρονή της μορφή, έλαβε εν μια νυκτί το χρίσμα της κύριας μορφής εκπαίδευσης, έστω και προσωρινά, διαπιστώνουμε ότι βρισκόμαστε πλέον στο κατώφλι μιας νέας εκπαιδευτικής πραγματικότητας σημαντικό μέρος της οποίας αναντίρρητα θα κατέχει η τεχνολογία σε οποιαδήποτε έκφανση της. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να διδάσκουν σε εκπαιδευτικό πλαίσιο χωρίς αποκλεισμούς. Η εκπαιδευτική πολιτική χωρίς αποκλεισμούς εξετάζει διαφορετικές ομάδες μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (SEN). Ωστόσο, ορισμένες ομάδες μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην τηλεκπαίδευση ή εξαποστάσως εκπαίδευσης .Είναι γεγονός πως η αυξημένη χρήση των τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών στην καθημερινή ζωή και η ανάπτυξη προσαρμοστικού υλικού και λογισμικού επέτρεψαν σε άτομα με μαθησιακές δυσκολίες να κάνουν πράγματα που ήταν δύσκολο ή αδύνατο να κάνουν στο παρελθόν Όμως, αν και η τεχνολογία εξελίσσεται, η ενσωμάτωση της υποστήριξης σε μαθησιακές διαδικασίες και η προσαρμογή στις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με μαθησιακές  δυσκολίες δεν είναι πάντα εφικτή.

 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικά Συγγραφέων
Ευθύμιος Κωνσταντίνος Τσίτσικας, Πανεπιστημίο Αιγαίου
Καθηγητής Αγγλικών , υποψήφιος διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αιγαίου
Κατερίνα Φραντζή, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Καθηγήτρια Κατερίνα Θ. Φραντζή Πρόεδρος, Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών Διευθύντρια, Εργαστήριο Πληροφορικής Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Πανεπιστήμιο Αιγαίου