Ευφυής Ανάλυση Πανελλήνιας Εμβέλειας και οπτικοποίηση της Μαθητείας των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) για το σχολικό έτος 2019-20


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Δυϊκό Σύστημα – Μαθητεία Power Bi Learning Analytics
Christos S. SAMARAS
Αικατερίνη Κατσιούρα
Μαρία Κατσιούρα
Βασίλειος Βερύκιος
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μιας έρευνας με θέμα την πανελλήνια ανάλυση και οπτικοποίηση του Μεταλυκειακού έτους – τάξης μαθητείας των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) με τη χρήση της εφαρμογής Power BI Desktop. Σκοπός της έρευνας είναι να απεικονίσουμε την εξέλιξη της Μαθητείας στα ΕΠΑ.Λ της χώρας, να εκτιμήσουμε το μέγεθος της διαρροής των μαθητευόμενων ανά ειδικότητα και να εντοπίσουμε τα γεωγραφικά διαμερίσματα όπου σημειώνεται μικρή σχετικά συμμετοχή των μαθητευόμενων στο Μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας. Από τα ευρήματα της παρούσας ερευνητικής εργασίας προκύπτει πως με τη χρήση του εργαλείου Power BI Desktop παρέχονται άμεσα/εύκολα χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την υλοποίηση και εξέλιξη της μαθητείας, καθώς και τη διαρροή των μαθητευόμενων. Από τα ευρήματα της παρούσας ερευνητικής εργασίας προκύπτει πως τη μεγαλύτερη συμμετοχή στο πρόγραμμα της μαθητείας παρουσιάζει η περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας και η Αττική, σε αντίθεση με την Πελοπόννησο και τα νησιά που βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις. Οι ειδικότητες των Τεχνικών Οχημάτων και της Κομμωτικής Τέχνης εμφανίζουν στην περιφέρεια της Αν. Μακεδονίας και Θράκης τη μεγαλύτερη διαρροή μαθητευόμενων.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικό Συγγραφέα
Christos S. SAMARAS, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.)
Samaras Christos has degree (1999) in Automotive Engineering from Technological Educational Institute of Thessaloniki (Greece) and has degree (2010) in Industrial Informatics Engineer & MSc degree (2015) Innovation in Technology and Entrepreneurship from Eastern Macedonia and Thrace Institute of Technology (Greece).
Αναφορές
Tsoni R., Samaras C., Verykios V. S., 2020, Multiple interactive visualizations to review content and polarity of forum posts in tertiary distance education, 3rd International Experiential Conference on Applied Teaching, 2-4 October 2020, Drama, Greece.
Σαμαράς Χ., Παναγιωτακόπουλος Χ., Βερύκιος Β., (2018), Διερεύνηση της φοίτησης με Learning Analytics: Μελέτη της ετήσιας φοίτησης των μαθητών του ΕΠΑ.Λ. Δοξάτου 2016-2017, Το 11ο Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση», Θεσσαλονίκη, ISBN:978-618-83186-2-5
Σαμαράς Χ., Βερύκιος Β., Παπάζογλου Μ., (2017), Η Εξόρυξη Δεδομένων ενάντια στην Εκπαιδευτική Διαρροή, 5ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο «Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική Διαδικασία», ΙSSN 2529-0924, ISBN 978-618-83186-0-1, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Αθήνα 2017.
Φραγκούλης, Ι,. & Κουτσούκος, Μ,. 2017, Διερεύνηση αντιλήψεων εκπαιδευτικών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) σε σχέση με τη συμβολή της μαθητείας στη ένταξη αποφοίτων ΕΠΑΛ στην αγορά εργασίας, 1ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο: Εκπαιδευτική ηγεσία, αποτελεσματική διοίκηση και ηθικές αξίες, ISBN: 978-618-5255-10-7.
Φραγκούλης, & Ανάγνου (2019). Η αξιοποίηση του mentoring στο πλαίσιο του θεσμού της μαθητείας. 2ου Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Ελλάδα-Ευρώπη 2020: Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα, Νέες Τεχνολογίες, Καινοτομία και Οικονομία», Λαμία, Σεπτέμβριος 2018, http://dx.doi.org/10.12681/elrie.1445
Φραγκούλης, Ι,. & Ανάγνου, Ε. (2018). H αξιοποίηση των βιωματικών συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στο πλαίσιο της μαθητείας. Στο Πρακτικά 2ου Διεθνούς Συνεδρίου Εφαρμοσμένης Διδακτικής. Δράμα: Εκπαιδευτικός Κύκλος.
Τ.Α. 26385/2017 « Πλαίσιο Ποιότητας Μαθητείας ». ΦΕΚ 491, τ. Β΄, 20/2/2017.
Σαούλου Ε., (2018). Η τάξη μαθητείας ως εκπαιδευτική πολιτική: Περιπτωσιολογική μελέτη στην ειδικότητα Αισθητικής Τέχνης του 2ου ΕΠΑ.Λ. ΔΡΑΜΑΣ
Ν.4386/2016, Άρθρο 66, ΦΕΚ 83/11.5.2016. Ρυθμίσεις για τα ζητήματα της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ανακτήθηκε στις 8/1/2020 από https://www.lawspot.gr/nomikes-plirofories/nomothesia/nomos-4386-2016. (Σαούλου σ.26)
Τσελεπίδου Μ., (2020). Ο θεσμός της Μαθητείας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση – Απόψεις εκπαιδευτικών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.)
Προγράμματα σπουδών για το Μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας Φ2/181534/Δ4/2017 - ΦΕΚ 3820/Β/31-10-2017. Ανακτήθηκε στις 8/1/2020 από https://www.e-nomothesia.gr/kat-ekpaideuse/upourgike-apophase-ph2-181534-d4-2017.html
ΑΔΑ 6Ν1346ΜΤΛΗ-Ε7Α «Δικαιούχοι έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης του αρ. 119 του Ν. 4692/2020 - Α’ Φάση». Ανακτήθηκε στις 8/1/2020 από https://diavgeia.gov.gr/decision/view/6%CE%9D1346%CE%9C%CE%A4%CE%9B%CE%97-%CE%957%CE%91
Κοινή Υπουργική Απόφαση 154871 «Οικονομική ενίσχυση μαθητευομένων μαθητείας για τη μείωση
της διασποράς του COVID-19», ΦΕΚ 5057/Β/17-11-2020
Κοινή Υπουργική Απόφαση 55323 «Επανέναρξη λειτουργίας του «Μεταλυκειακού έτους - τάξη
μαθητείας» αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. περιόδου 2019 - 2020», ΦΕΚ 1844/Β/13-5-2020
Κοινή Υπουργική Απόφαση 181534 «Προγράμματα Σπουδών για το «Μεταλυκειακό έτος - τάξη
μαθητείας» των αποφοίτων των ειδικοτήτων», ΦΕΚ 3820/Β/31-10-2017
Θεοχάρης Δημήτριος, Λαζαρίνης Φώτιος, (2017), Νέες τεχνολογίες στη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων., Πτυχιακή εργασία Ε.Α.Π.