Ψηφιακή εκπαίδευση και κατάρτιση λόγω covid-19. H περίπτωση των επιμορφωτικών δράσεων για εκπαιδευτικούς και ειδικότητες Δημοτικής εκπαίδευσης στη σχολική ΕξΑΕ για τη 10η Ενότητα Σχολικών μονάδων ΠΕ.Κ.Ε.Σ Κρήτης.


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
ΕξΑΕ Σχολική ΕξΑΕ εκπαιδευτικοί επιμόρφωση σύγχρονη εκπαίδευση ασύγχρονη εκπαίδευση
ΣΩΤΗΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΡΤΙΝΟΥ
ΦΩΤΙΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
Περίληψη

Η πανδημία του covid-19 οδήγησε στο κλείσιμο όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Στις 11 Μαρτίου 2020, το ελληνικό κράτος έκλεισε όλα τα σχολεία και η διδασκαλία έπρεπε να γίνει ως εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση στο σπίτι. H χρήση της τεχνολογίας επιβλήθηκε για να μη σταματήσει η εκπαιδευτική διαδικασία. Η μετάβαση στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση για τις  Σχολικές Μονάδες  της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης χρειάστηκε χρόνο και προσπάθεια για όλους τους/τις εμπλεκόμενους/ες στη μαθησιακή διαδικασία. Στην εργασία μας θα παρουσιάσουμε τις επιμορφωτικές δράσεις που προγραμματίστηκαν και υλοποιήθηκαν στη 10η Ενότητα Σχολικών μονάδων ΠΕ.Κ.Ε.Σ Κρήτης, μετά από τη διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί και οι ειδικότητες δημοτικής εκπαίδευσης να υποστηριχθούν και να διευκολυνθούν, στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας. Οι επιμορφώσεις που υλοποιήθηκαν διαδικτυακά με την πλατφόρμα Cisco Webex Meetings, συμβατή με τις οδηγίες του Υ.ΠΑΙ.Θ, αφορούσαν  τα ψηφιακά περιβάλλοντα της σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, και εξ αποστάσεως εργαλεία που στήριξαν την εκπαιδευτική διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί εξοικειώθηκαν με την πλατφόρμα e-me και τα εργαλεία της, γνώρισαν εφαρμογές της Google και web2 εργαλεία, έμαθαν να φτιάχνουν μαθηματικές δραστηριότητες με τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch και την κατάλληλη προσαρμογή στις ανάγκες των  μαθητών τους, επιμορφώθηκαν στην πλατφόρμα Cisco Webex Meetings και γνώρισαν όλες τις δυνατότητές της. Έμαθαν επίσης καλές πρακτικές διόρθωσης γραπτού/εργασίας μαθητή/μαθήτριας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΕξΑΕ) με εφαρμογές ψηφιακών εργαλείων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικά Συγγραφέων
ΣΩΤΗΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΡΤΙΝΟΥ, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης

Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου

Διδάσκουσα ΑΣΠΑΙΤΕ-ΕΠΠΑΙΚ ΚΡΗΤΗΣ

ΦΩΤΙΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
Καθηγητής Πληροφορικής στο Δημόσιο
Αναφορές
Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review, 27.
Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to Corona Virus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi. Ανακτήθηκε στις 18 Αυγούστου 2021 από https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
UNESCO, (2020). “Global monitoring of school closures caused by COVID-19”. Ανακτήθηκε στις 18 Αυγούστου 2021 από:https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me, 2020), https://auth.e-me.edu.gr/
Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-class, 2020), https://eclass.sch.gr/
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ), https://mathainoumestospiti.gov.gr/
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων(Υ.ΠΑΙ.Θ), (2020). Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Οδηγίες και σχετική ενημέρωση. Ανακτήθηκε στις 18 Αυγούστου 2021 από https://www.minedu.gov.gr/exetaseis-2/1650-covid19/44445-21-03-2020-odigies-gia-tin-eks-apostaseos-ekpaidefsi
Μαρτίνου, Σ., Επιμορφωτικές δράσεις για τη σύγχρονη και την ασύγχρονη επικοινωνία. https://pekes.pdekritis.gr/wp-content/uploads/2020/03/%CE%9C%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%8D%CE%B3%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B7-%CE%B1%CF%83%CF%8D%CE%B3%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B7.pdf