Ψηφιακή εκπαίδευση και κατάρτιση λόγω covid-19. H περίπτωση των επιμορφωτικών δράσεων για εκπαιδευτικούς και ειδικότητες Δημοτικής εκπαίδευσης στη σχολική ΕξΑΕ για τη 10η Ενότητα Σχολικών μονάδων ΠΕ.Κ.Ε.Σ Κρήτης.

Περίληψη
Η πανδημία του covid-19 οδήγησε στο κλείσιμο όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Στις 11 Μαρτίου 2020, το ελληνικό κράτος έκλεισε όλα τα σχολεία και η διδασκαλία έπρεπε να γίνει ως εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση στο σπίτι. H χρήση της τεχνολογίας επιβλήθηκε για να μη σταματήσει η εκπαιδευτική διαδικασία. Η μετάβαση στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση για τις Σχολικές Μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης χρειάστηκε χρόνο και προσπάθεια για όλους τους/τις εμπλεκόμενους/ες στη μαθησιακή διαδικασία. Στην εργασία μας θα παρουσιάσουμε τις επιμορφωτικές δράσεις που προγραμματίστηκαν και υλοποιήθηκαν στη 10η Ενότητα Σχολικών μονάδων ΠΕ.Κ.Ε.Σ Κρήτης, μετά από τη διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί και οι ειδικότητες δημοτικής εκπαίδευσης να υποστηριχθούν και να διευκολυνθούν, στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας. Οι επιμορφώσεις που υλοποιήθηκαν διαδικτυακά με την πλατφόρμα Cisco Webex Meetings, συμβατή με τις οδηγίες του Υ.ΠΑΙ.Θ, αφορούσαν τα ψηφιακά περιβάλλοντα της σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, και εξ αποστάσεως εργαλεία που στήριξαν την εκπαιδευτική διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί εξοικειώθηκαν με την πλατφόρμα e-me και τα εργαλεία της, γνώρισαν εφαρμογές της Google και web2 εργαλεία, έμαθαν να φτιάχνουν μαθηματικές δραστηριότητες με τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch και την κατάλληλη προσαρμογή στις ανάγκες των μαθητών τους, επιμορφώθηκαν στην πλατφόρμα Cisco Webex Meetings και γνώρισαν όλες τις δυνατότητές της. Έμαθαν επίσης καλές πρακτικές διόρθωσης γραπτού/εργασίας μαθητή/μαθήτριας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΕξΑΕ) με εφαρμογές ψηφιακών εργαλείων.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 8Β (2022)
- Ενότητα
- Τμήμα Β