Teacher4Europe: Ευρωπαίοι Ενεργοί Πολίτες εν Δράση


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
πράσινος πλανήτης δικαιώματα παιδιού δημοκρατία οικολογική συνείδηση εξ-αποστάσεως
ΕΛΕΝΗ ΚΙΟΡΟΓΛΟΥ
ΕΙΡΗΝΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΕΤΡΑΚΗ
Περίληψη

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Τ4Ε: Ευρωπαίοι Ενεργοί Πολίτες εν Δράση», σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ένα σχέδιο εργασίας (project) με σκοπό την καλλιέργεια στους μαθητές αρχών και αξιών που διαμορφώνουν τη δημοκρατική κουλτούρα και ταυτότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μέσω μιας ευρείας ποικιλίας δραστηριοτήτων, οι μαθητές εισήχθησαν στις Ευρωπαϊκές Δημοκρατικές Αξίες και συνειδητοποίησαν πόσο σημαντικό είναι να διατηρηθούν και να ενισχυθούν σε αυτόν τον κόσμο που αντιμετωπίζει τόσες πολλές αλλαγές και προκλήσεις. Τα αποτελέσματα του έργου ήταν ιδιαίτερα θετικά τόσο για τους μαθητές όσο και για τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς. Ο συνδυασμός δια ζώσης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης φαίνεται πως με κατάλληλες προσαρμογές σε επίπεδο δραστηριοτήτων και περιεχομένου μπορεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την ποιοτική εφαρμογή ενός project στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικά Συγγραφέων
ΕΛΕΝΗ ΚΙΟΡΟΓΛΟΥ, 4o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
ΕΙΡΗΝΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΕΤΡΑΚΗ, 8o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Αναφορές
Αναστασιάδης, Π. (2020). Η Σχολική Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στην εποχή του Κορωνοϊού COVID-19: το παράδειγμα της Ελλάδας και η πρόκληση της μετάβασης στο «Ανοικτό Σχολείο της Διερευνητικής Μάθησης, της Συνεργατικής Δημιουργικότητας και της Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 16(2), 20-48. Ανασύρθηκε στις 25 Αυγούστου, 2021 από https://ejournals.epub
Βασάλα, Π. (2005). Εξ Αποστάσεως Σχολική Εκπαίδευση. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές (σσ. 53-80). Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Carretero, S., Vuorikari, R., & Punie, Y. (2017). DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens with eight proficiency levels and examples of use.
Cleveland-Innes, M., & Wilton, D. (2018). Guide to Blended Learning. British Columbia: Commonwealth of Learning. Retrieved on 25 August, 2021 from http://oasis.col.org/bitstream/handle/11599/3095/2018_Cleveland-Innes-Wilton_Guide-to-Blended-Learning.pdf?sequence=1&isAllowed=y.
Barret, M., de BivarBlack, L., Byram, M., Faltyn, Gudmundson, L., van’t Land, H., Lenz, C., Mompoint-Gaillard, P., Popovic, M., Rus, C., Sala, S., Voskresenskaya, N., & Zgaga, P. (nd). Reference Framework of Competences for Democratic Culture. Council of Europe. Retrieved on 6 September, 2021 from https://rm.coe.int/prems-008318-gbr-2508-reference-framework-of-competences-vol-1-8573-co/16807bc66c.
European Commision (2019). Key Competences for Lifelong Learning. Luxemburg: Publications Office of the European Union. Retrieved on 6 September, 2021 from https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/297a33c8-a1f3-11e9-9d01-01aa75ed71a1/language-en.
Ηλιοπούλου, Ι.(2016). Αντιλήψεις παιδιών προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας για την ανακύκλωση: έρευνα σε παιδιά του Βόλου. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 5(1), 148-164. Ανακτήθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου, 2021 από https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/hjre/article/view/10677.
Ιωακειμίδου, Β., Βλαχοστέργιου, Κ. Σούρρας, Θ., Κοκκινιά, Θ., Σούλα, Ε., & Τσαλαμπαμπούνη, Φ. (2021). Εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση και ψηφιακή αφήγηση: η υλοποίηση εν μέσω πανδημίας ενός εκπαιδευτικού προγράμματος με θέμα τη συμπερίληψη. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 17(1), 76-101. Ανασύρθηκε στις 30 Αυγούστου, 2021 από https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/openjournal/article/view/26329/21593.
Kampylis, P., Bocconi, S., & Punie, Y. (2012). Fostering innovative pedagogical practices through online networks: the case of eTwinning. University of Tampere: INSPIRE XVII - Education matters, pp. 17-28.
Λιοναράκης, Α., Μανούσου, Ε., Χαρτοφύλακα, Τ., Παπαδημητρίου, Σ., Ιωακειμίδου, Σ., (2020). Διακήρυξη για την Ανοιοκτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 16(1), 6-8. Ανασύρθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου, 2021 από https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/openjournal/article/view/23741/19868.
Μανούσου, Ε., Χαρτοφύλακα, Τ., Ιωακειμίδου, Β., Παπαδημητρίου, Σ., & Καραγιάννη, Ε. (2020). Σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, βασικές αρχές και εφαρμογές. Στο Ε., Μανούσου, Τ., Χαρτοφύλακα, Β., Ιωακειμίδου, Σ., Παπαδημητρίου, & Ε. , Καραγιάννη (Επιμ.). Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (MOOC): «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε θέματα εκπαίδευσης από απόσταση». Ανακτήθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου, 2021 από https://learn.eap.gr/course/view.php?id=438.
Tutuk Ningsih, Heru Kurniawan, Sri Rahayu (2021). Life Skill Education Development Through Project-Based Learning in Distance Learning at MI Al-Falah UM. Elementary Education Online, 20 (2), 117-122. doi:10.17051/ilkonline.2021.02.10
Vuorikari, R., Punie, Y., Carretero Gomez, S., & Van Den Brande, G. (2016). DigComp 2.0: The Digital Competence Framework for Citizens. Update Phase 1: the Conceptual Reference Model. EUR 27948EN. Luxembourg: Publications Office of the European Union. JRC101254. Retrieved on 25 August, 2021 from https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC101254.