Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ψυχική ανθεκτικότητα των νηπίων την εποχή της πανδημίας


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
εξ αποστάσεως εκπαίδευση νηπιαγωγείο ψυχική ανθεκτικότητα πανδημία web.2 εργαλεία
Vasiliki Katsarou
Περίληψη

Η παρούσα εισήγηση αφορά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο. Συγκεκριμένα, περιγράφεται ο τρόπος οργάνωσης και προτάσεις εφαρμογής της σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης από απόσταση, μέσω της αξιοποίησης της εικονικής τάξης που παρέχεται από την πλατφόρμα της Cisco webex, της ηλεκτρονικής σχολικής τάξης e-class, της e-me και του ιστολογίου του σχολείου. Προτείνονται διαδικτυακά εργαλεία και τρόποι χρήσης αυτών των εργαλείων για την παραγωγή προϊόντων όπως διαδραστικά φύλλα εργασίας, «κουίζ», «παζλ», e-books, που μπορούν να υποστηρίξουν την/τον νηπιαγωγό στο εκπαιδευτικό της/του έργο κάνοντας τη διδασκαλία τους πιο ελκυστική και διαδραστική και ταυτόχρονα μπορούν να αξιοποιηθούν από τους μαθητές στον ελεύθερό τους χρόνο. Ακολουθεί η παρουσίαση του εξ αποστάσεως προγράμματος του νηπιαγωγείου μας και ενδεικτικές δραστηριότητες που μπορούν να υλοποιηθούν στην τηλεκπαίδευση.


 

 

 

 


Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Αναφορές
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2003). Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) και αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης. ΦΕΚ 303Β/13-03-2003, ΦΕΚ 304Β/13-03-2003.
Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (2018). Επιμορφωτικό Υλικό. Πράξη «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη.»
CASEL-SEL-Framework-11.2020. Retrieved from https://casel.org/wp-content/uploads/2020/12/CASEL-SEL-Framework-11.2020 pdf.
Frydenberg, Ε., Cornell, Ch., Dobee, P., Kaufman D. & Kiernan, N. (2015). COPE-R: Program for Preschoolers Teaching Empathy and Pro-Social Skills Through the Early Years Coping Cards. Retrieved from https://elc.unimelb.edu.au/__data/assets/pdf_file/0003/2245980/COPE-R-Program.pdf
Masten, A. S. (2018). Resilience theory and research on children and families: Past, present and promise. Journal of Family Theory and Review, 10(1), 12–31. https:doi.org/10.1111/jftr.12255.
Masten, A. S., & Motti-Stefanidi, F. (2020). Multisystem Resilience for Children and Youth in Disaster: Reflections in the Context of COVID-19. Adversity and Resilience Science, 1(2), 95–106. https://doi.org/10.1007/s42844-020-00010-w
Οδηγός πνευματικής ιδιοκτησίας για δασκάλους. Retrieved from https://www.copyrightschool.gr/images/daskaloi.pdf. Ιστοσελίδα: www.opi.gr
Taylor, R. D., Oberle, E., Durlak, J. A., & Weissberg, R. P. (2017). Promoting Positive Youth Development Through School-Based Social and Emotional Learning Interventions: A Meta-Analysis of Follow-Up Effects. Child Development, 88(4), 1156–1171. https://doi.org/10.1111/cdev.12864
Tol, W. A., Ivan Komproe, M. H., Susanty, D., Mark D Jordans, Mp. J., Robert Macy, M. D., & V M De Jong, J. T. (n.d.). School-Based Mental Health Intervention for Children Affected by Political Violence in Indonesia A Cluster Randomized Trial. Retrieved from https://jamanetwork.com/
Yi-Hsuan Wu, M., Ancrum Alexander, M., Frydenberg, E., & Deans, J. (2020). Early childhood social-emotional learning based on the Cope-Resilience program: Impact of teacher experience. Issues in Educational Research (Vol. 30, Issue 2)
Yoshikawa, H., Wuermli, A. J., Britto, P. R., Dreyer, B., Leckman, J. F., Lye, S. J., Ponguta, L. A., Richter, L. M., & Stein, A. (2020). Effects of the Global Coronavirus Disease-2019 Pandemic on Early Childhood Development: Short- and Long-Term Risks and Mitigating Program and Policy Actions. In Journal of Pediatrics (Vol. 223, pp. 188–193). Mosby Inc. https://doi.org/10.1016/j.jpeds.2020.05.020