Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας μέσα από την εξ Αποστάσεως Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας Εξ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών Προώθηση εκπαιδευτικής καινοτομίας
Γεώργιος (Georgios) Γίδας (Gidas)
Sofia Papadimitriou
Περίληψη
Στην εργασία αυτή διερευνήθηκε ο βαθμός προώθησης της εκπαιδευτικής καινοτομίας μέσα από την εξ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Ακολουθήθηκε το μοντέλο της μεικτής ερευνητικής μεθόδου για την εξαγωγή ποσοτικών και ποιοτικών πληροφοριών. Συγκεκριμένα ερευνήθηκαν η συσχέτιση δημογραφικών στοιχείων εκπαιδευτικών με τη συμμετοχή τους σε προγράμματα εξ αποστάσεως επιμόρφωσης και η επίδραση των ΤΠΕ στις στάσεις τους και στην αλλαγή της παρεχόμενης από αυτούς εκπαίδευση. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο που απαντήθηκε από 100 εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης σε συνδυασμό με συζήτηση που αναπτύχθηκε σε forum  πλατφόρμας επιμορφωτικού προγράμματος 300 ωρών για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη για μέλη της Επιστημονικής Ένωσης για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ). Από την ανάλυση προέκυψαν ζητήματα που συμβαδίζουν αλλά και διαφοροποιούνται σε κάποιες περιπτώσεις από την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία. Οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την ενδοσχολική επιμόρφωση με κύριο λόγο παρακολούθησης την ενίσχυση των πρακτικών διδασκαλίας. Επιζητούν την εξ αποστάσεως επιμόρφωσή τους δείχνοντας μια ιδιαίτερη προτίμηση στη θεματική περιοχή των ΤΠΕ. Θεωρούν ότι η συμμετοχή τους σε επιμορφωτικά προγράμματα με θέμα τις ΤΠΕ επιτρέπουν την καλύτερη ενσωμάτωση τους στη διδασκαλία με αποτέλεσμα να εγείρουν το ενδιαφέρον του μαθητή, να ενισχύουν αποτελεσματικά και ποιοτικά τη διδασκαλία με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, να επιτρέπουν την εμπλοκή σε δράσεις πέραν του προγράμματος σπουδών, να καλλιεργούν πνεύμα συνεργασίας, να υιοθετούν νέες πρακτικές, να εμπνέουν την ανταλλαγή ιδεών, να επιτρέπουν την αλληλεπίδραση μαθητή- υπολογιστή και να ενθαρρύνουν τη δημιουργικότητα προωθώντας παράλληλα την εκπαιδευτική καινοτομία.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικό Συγγραφέα
Γεώργιος (Georgios) Γίδας (Gidas)
Καθηγητής Πληροφορικής (1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων)