Designing a learning environment to teach about COVID-19 / Σχεδιασμός ενός μαθησιακού περιβάλλοντος διδασκαλίας για τη νόσο COVID-19
Περίληψη
Coronavirus disease 2019 (COVID-19) was first described in December 2019 in Wuhan, Hubei province, China. A novel coronavirus was identified as responsible for the disease, known as severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2). The spread of the COVID-19 has led to a pandemic with unprecedented consequences; until May 2021, the cumulative cases of laboratory-confirmed diagnosis of COVID-19 had already risen up to 170 million, while the number of deaths exceeded 3.3 million globally. Measures such as good hand hygiene, social distancing, use of face masks and quarantine have been prescribed by entities such as World Health Organization (WHO) to limit the number of new cases. However, the degree of acceptance and adoption of protective measures seem to differ among public in terms of variables such as gender, age, personality traits and knowledge about COVID-19. Considering that (a) knowledge about COVID-19 seems to enhance the acceptance of protective measures, and (b) the fact that young people show low acceptance and adoption of protective measures, we decided to design a learning environment aiming to support students in building understanding on SARS-CoV-2 transmission and prevention. Our design is theoretically driven by the problem-posing approach and integrates NetLogo models, which simulate the transmission and perpetuation of SARS-CoV-2 when strategies such as using a mask, quarantining and social distancing are adopted or not. In this article we present our learning environment and discuss its characteristics and limitations. / Η νόσος COVID-19 περιγράφηκε για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2019 στη Γιουχάν, στην επαρχία Χουμπέι της Κίνα. Ένας νέος κορονοϊός αναγνωρίστηκε ως υπεύθυνος για την ασθένεια, γνωστός ως κορονοϊός σοβαρού οξέος αναπνευστικού συνδρόμου τύπου 2 (SARS-CoV-2). Η εξάπλωση της COVID-19 οδήγησε σε πανδημία με πρωτοφανείς συνέπειες: μέχρι τον Μάιο του 2021, οι εργαστηριακά επιβεβαιωμένες διαγνώσεις της COVID-19 ανέρχονταν ήδη σε 170 εκατομμύρια, ενώ ο αριθμός των θανάτων ξεπερνούσε τα 3,3 εκατομμύρια παγκοσμίως. Μέτρα όπως η καλή υγιεινή των χεριών, η κοινωνική αποστασιοποίηση, η χρήση μάσκας και η καραντίνα προτείνονται από φορείς όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) για τον περιορισμό του αριθμού των νέων κρουσμάτων. Ωστόσο, η αποδοχή και υιοθέτηση προληπτικών μέτρων φαίνεται να εξαρτάται από μεταβλητές όπως το φύλο, η ηλικία, χαρακτηριστικά της προσωπικότητας και οι γνώσεις σχετικά με την COVID-19. Λαμβάνοντας υπόψη ότι (α) η γνώση για την COVID-19 φαίνεται να ενισχύει την αποδοχή προληπτικών μέτρων και (β) το γεγονός ότι οι νέοι δείχνουν χαμηλή αποδοχή και υιοθέτηση προληπτικών μέτρων, αποφασίσαμε να σχεδιάσουμε ένα μαθησιακό περιβάλλον με στόχο να υποστηρίξουμε τους μαθητές στην οικοδόμηση κατανόησης για τη μετάδοση και πρόληψη του SARS-CoV-2. Ο σχεδιασμός μας αντλεί στοιχεία από τη διδακτική στρατηγική της προσέγγισης με βάση ένα κεντρικό ερώτημα και ενσωματώνει μοντέλα NetLogo, τα οποία προσομοιώνουν τη μετάδοση του SARS-CoV-2 όταν υιοθετούνται ή όχι προληπτικά μέτρα όπως η χρήση μάσκας, η καραντίνα και η κοινωνική αποστασιοποίηση. Σε αυτό το άρθρο παρουσιάζουμε το μαθησιακό μας περιβάλλον και συζητάμε για τα χαρακτηριστικά και τους περιορισμούς του.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 8Β (2022)
- Ενότητα
- Τμήμα Β