Ψυχική Ανθεκτικότητα στην Εκπαίδευση


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
ψυχική ανθεκτικότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικοί σχολικό περιβάλλον
Περίληψη

Η ψυχική ανθεκτικότητα ή ενδυνάμωση, αναφέρεται στη θετική ψυχοκοινωνική προσαρμογή σε ατομικό ή συστημικό επίπεδο, απέναντι στην αντιξοότητα ή στο τραύμα. Αποτελεί έναν από τους σύγχρονους τομείς έρευνας και παρέμβασης στον χώρο της εκπαίδευσης. Σκοπός του παρόντος άρθρου, είναι αφ’ ενός να παρουσιάσει ένα θεωρητικό πλαίσιο της ψυχικής ανθεκτικότητας και  αφ’ ετέρου να προτείνει, υπό το πρίσμα της συστημικής σκέψης, ένα πλαίσιο δράσεων για την προαγωγή της ψυχικής ανθεκτικότητας στους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η σχετική με την ανθεκτικότητα γνώση είναι σημαντική για όλους, αλλά κυρίως για τους εκπαιδευτικούς που έρχονται αντιμέτωποι με σημαντικές αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικό Συγγραφέα
Stavroula Roumpou

ΚΑΤΑΓΩΓΗ/ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Γεννήθηκα το 1970 στο Μοσχάτο Αττικής. Τελείωσα το 8ο δημοτικό σχολείο Καλλιθέας και στη συνέχεια το 1ο  Γυμνάσιο και 1ο Λύκειο Καλλιθέας. Η οικογένεια μου είναι μονοπυρηνική και έχω την αποκλειστική επιμέλεια της κόρης μου Χριστίνας.

 

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Ως επιτυχούσα στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ (2002, 2004, 2006 και 2008), διορίστηκα τον Αύγουστο του 2009 στη Δημόσια Εκπαίδευση, ως μόνιμη εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ11. Διετέλεσα για οκτώ συναπτά (8) έτη Υπεύθυνη Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού στον Νομό Αργολίδας της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Την παρούσα σχολική χρονιά 2020-2021, αποσπάστηκα στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αργολίδας, με διοικητικά καθήκοντα.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ

ΣΠΟΥΔΕΣ- ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Οι ακαδημαϊκές μου σπουδές ξεκίνησαν στο Ε.Κ.Π.Α., στο Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (1993). Συνεχίστηκαν με την εξειδίκευσή μου στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας (2014). Το 2018 ολοκλήρωσα το διδακτορικό μου, στην αγγλική γλώσσα, στην Εξελικτική Ψυχολογία, με τίτλο: "The nexus between self-talk as a cognitive style, team roles and team cohesion in 16-18 year-old Greek volleyball athletes" (Η σχέση μεταξύ της αυτο-ομιλίας, ως γνωστικό στυλ, των ρόλων της ομάδας και της συνοχής, σε σχολικές ελληνικές ομάδες, ηλικίας 16-18 ετών, στο άθλημα της Πετοσφαίρισης), στο Τμήμα Φιλοσοφίας του South-West University "Neofit Rilski", Blagoevgrad, στη Βουλγαρία, το οποίο αναγνωρίστηκε από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. την 20η Ιουνίου 2019. Ακολουθεί αναλυτική παράθεση των κριτηρίων της επιστημονικής μου συγκρότησης :

 

 

 

 

  • ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΠΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (1989-1993): Πτυχίο Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. με βαθμό 7.34 (πολύ καλά)
  • ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΝΕΟΦΥΤ ΡΙΛΣΚΙ-ΜΠΛΑΓΚΟΕΒΓΚΡΑΝΤ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ  (Ιούνιος 2018): Διδακτορικό στην Παιδαγωγική και εξελικτική Ψυχολογία
  • ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ (2013-2014): Μεταπτυχιακό στην Εκπαιδευτική Ηγεσία κα Διοίκηση με βαθμό 9,43 (Άριστα)
  • ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (Ιούνιος 2015): Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης στη Διοίκηση και Διαχείριση Σχολικών Μονάδων (400 ωρών)
  • ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (Ιούλιος 2015): Πιστοποιητικό Ετήσιας Επιμόρφωσης στην Εκπαίδευση  Εκπαιδευτών Ενηλίκων (260 ωρών)
  • ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΠΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (2014-2015): Ετήσιο Πρόγραμμα  Εξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή (500 ωρών)
  • Πιστοποίηση στο πλαίσιο της διδακτορικής μου διατριβής στο πρόγραμμα / workshop  Project  Management  (διοίκηση και διαχείριση έργων), διάρκειας 42 ωρών, στα αγγλικά. (Πανεπιστήμιο Νέοφυτ Ρίλσκι Μπλαγκόεβγκραντ, Βουλγαρία, από 09-5-2017 έως 11-05-2017)
  • ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ: Πρόγραμμα Επαγγελματικής Κατάρτισης «ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ» (Συνολικής Διάρκειας 150 ώρες).
  • Α.Σ.Ε.Π.:    Επιτυχούσα στους γραπτούς διαγωνισμούς του Α.Σ.Ε.Π., τα έτη: 2002, 2004, 2006, 2008.                                                                     

ΑΡΘΡΑ:

  • Roumbou, S. (2016). Transformational leadership ideology and athletes’ need satisfaction. Yearbook of Psychology, 7(2), 264-271.
  • Roumbou, S. (2017). Cognitive architecture for learning minds. Yearbook of Psychology, 8(1), 98-106.
  • Roumbou, S. (2017). Aristotle’s concept of mental imagery in sports. Psychological Thought, 10(1), 49-59. doi: http://dx.doi.org/10.5964/psyct.v10i1 .200
  • Stoyanova, S., Roumbou, S., Douvlos, C., Hadzhieva, T., Strychnou, S. – V., Arnautovska, D., & Ivantchev, N. (2017). Students’ self-assessment of one’s abilities for their life goals achievement. Problems of Psychology in the 21st century, 11(1), 59-72.
  • Roumbou, S. (2018).  Aristotle’s Entelechy and Eudaimonia in Sports, Psychological Thought 11(2), 62–74, doi: https://doi.org/10.5964/psyct.v11i2.252

ΒΙΒΛΙΑ:

  • Ρούμπου, Σ. (2020). Διαχείριση της αλλαγής και της εισαγωγής καινοτομιών στην Εκπαίδευση- Ανάλεκτα- Ναύπλιο. Αυτοέκδοση.  ISBN: 978-618-00-1844-8
  • Ρούμπου, Σ. (2020). The Thinking Volleyball Team: Towards Cognition. Ναύπλιο. Αυτοέκδοση. ISBN: 978-618-00-1845-5

 

 

 

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ:

Εισήγηση στο εκπαιδευτικό σεμινάριο του Πανεπιστημίου Λευκωσίας της Κύπρου, με θέμα: Σύγχρονες Μορφές Διοίκησης στην Εκπαίδευση. Τίτλος  εισήγησης: «Διαχείριση Αλλαγών- Εισαγωγή Καινοτομιών στην Εκπαίδευση». Ναύπλιο, Μάρτιος, 2015.