Η αντιμετώπιση περιστατικών βίας στα ανοικτά σχολεία μετά την πανδημία


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
επαγγελματικές κοινότητες μάθησης κριτικοί φίλοι σύμβουλος εκπαιδευτικός σχολική παραβατικότητα διαχείριση κρίσεων
Κώστας Τρικάλης
Περίληψη

Η βία συχνά δεν γίνεται αντιληπτή στον κόσμο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Σε χώρες με παραβατικότητα, ο σχηματισμός συμμοριών με την τήρηση άγραφων κανόνων του περιθωρίου, αναγκάζει τους νέους μαθητές να τηρήσουν μια στάση αμφίθυμης ομηρίας και τους ενήλικες -δάσκαλοι και γονείς - να παραμείνουν σε αμφισημία με έλλειψη πληροφοριών για το φαινόμενο. Με την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία, διαπιστώνουμε ότι η βία έχει αυξηθεί και αναζητούνται λύσεις που θα παρέχουν ένα πλαίσιο για την αντιμετώπιση περιστατικών, με ανάπτυξη δράσεων πρόληψης και σχετικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών. Οι επαγγελματικές κοινότητες μάθησης (PLC), μπορούν να παρέμβουν δυναμικά στην αντιμετώπιση προβλημάτων και περιστατικών βίας στα σχολεία, στη μετά Covid εποχή. Είναι χρήσιμο οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας και σύστασης ομάδων δράσεως, εφαρμογής και σχεδίασης, στρατηγικών και πλαισίων καλών πρακτικών. Πιο συγκεκριμένα, στην παρούσα έρευνα εφαρμόστηκε το Πλαίσιο Scrum στην περίοδο 6 Sprint, που αντιστοιχεί σε παρέμβαση χρονοπρογραμματισμού ενός εξαμήνου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχει περιθώριο για βελτιωτικές δράσεις, που στοχεύουν στο θυμικό του μαθητή και στη διαχείριση θυμού, με αντιπαραβολή δράσεων, όπως είναι η δημιουργία ομάδων συμβουλευτικής ομηλίκων και ομάδων που αφορούν την τέχνη, εντός του σχολικού περιβάλλοντος. Η εμπλοκή των γονέων κρίνεται απαραίτητη, και προτείνεται η δημιουργία σχολών γονέων και κριτικών φίλων εντός του σχολείου.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα