Ασύγχρονη και σύγχρονη εκπαίδευση στο μάθημα της Γαλλικής Γλώσσας κατά την πρώτη περίοδο των κλειστών σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης λόγω πανδημίας : Η περίπτωση της πλατφόρμας Moodle


Δημοσιευμένα: Ιαν 22, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
όρος1 Moodle όρος2 Γαλλική Γλώσσα όρος3 Δημοτικό όρος4 ασύγχρονη και σύγχρονη εκπαίδευση όρος5 πανδημία
Μαρία Ιωσήφ Στεφάνου
Περίληψη

Το παρόν άρθρο εξετάζει τον ρόλο της πλατφόρμας Moodle στην διαδικασία εκμάθησης της Γαλλικής Γλώσσας, έτσι όπως αποτυπώνεται σε έρευνα που διεξήχθη στο σύνολο των μαθητών της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Χρυσόστομου Σμύρνης της Λεοντείου Σχολής Νέας Σμύρνης. Ήδη από τον Σεπτέμβριο 2017, η πλατφόρμα Moodle απευθύνεται σε όλους τους μαθητές, από την Α’ έως και την ΣΤ’ Δημοτικού. Στόχος είναι να απαντήσει στις ανάγκες της ασύγχρονης εκπαίδευσης, που εκ των υστέρων, λόγω της πανδημίας, από τις 13 Μαρτίου 2020 και έως τη λήξη της σχολικής χρονιάς, συναντούν αυτές της σύγχρονης εκπαίδευσης. Κάτω από διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες, η πλατφόρμα Moodle εξελίσσεται σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε τάξης, ειδικά την περίοδο της πανδημίας. Η σύνταξη του ερωτηματολογίου έχει ως στόχο τη χαρτογράφηση των εκπαιδευτικών αναγκών και την καταγραφή απόψεων μέσα από την εμπειρία των μαθητών. Με αφετηρία τις απόψεις των μαθητών, θα ερευνήσουμε με ποια μέσα η εν λόγω πλατφόρμα συμβάλλει στην ανάπτυξη των γλωσσικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων, ενώ θα αναζητήσουμε ποιες προοπτικές διανοίγονται για την επόμενη σχολική χρονιά.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Αναφορές
Barbot M.-J. et Combès Y. (2006). « Penser le changement de paradigme éducatif lié aux TIC », in Éducation permanente, dossier Pédagogie et numérique. Contradictions ? Convergences ?, n°169, 2006-4, pp. 133-152.Blackledge, D., & Hunt, B. (2019). Sociological interpretations of education. London : Routledge.
Byram M., Zarate G. & Neuner G. (1997). La compétence socioculturelle dans l'apprentissage et l'enseignement des langues. Strasbourg : Editions du Conseil de l’Europe.
Creswell, W. (2012). Educational research: planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research. Boston, MA: Pearson.
Nogry, S., Boulc’h, L., Villemonteix F. (2019). Le numérique à l’école primaire : Pratiques de classe et supervision pédagogique dans les pays francophones, Lille : Presses universitaires du Septentrion.
Nogry, S., Sort, C. (2016). « Le temps de l’appropriation d’une classe mobile par les enseignants à l’école primaire », Distances et médiations des savoirs [En ligne], consulté le 25 mai 2021. URL : http://journals.openedition.org/dms/1655
Pellegrini, A.D., Blatchford, P. (2000). The child at school: interactions with peers and teachers. London: Arnold.
Στεφάνου Μ. (2021). « Πλατφόρμα Συνεργατικής μάθησης Moodle : ο ρόλος της στην εκμάθηση της Γαλλικής Γλώσσας και η εφαρμογή της στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση » Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Ε.Κ.Ε.Δ.Ι.Σ.Υ. (Αθήνα, Οκτώβριος, 2020), Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Aνάπτυξη της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας, υπό έκδοση.