Η διαχείριση των Ψηφιακών Μαθησιακών Αντικειμένων των Φυσικών Επιστημών και των Ψηφιακών Εργαλείων Προσομοίωσης πειραμάτων από τους εκπαιδευτικούς

Περίληψη
Η παρούσα έρευνα έχει στόχο τη διερεύνηση των εμποδίων που μπορούν ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όταν διαχειρίζονται Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα (Ψ.Μ.Α) ή/και Ψηφιακά Εργαλεία Προσομοίωσης (Ψ.Ε.Π) στις Φυσικές Επιστήμες. Το δείγμα της έρευνας απαρτίζεται από 176 εκπαιδευτικούς από όλη την Ελλάδα οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε σχετικό ερωτηματολόγιο. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν πως ο κύριος λόγος για τον οποίο οι εκπαιδευτικοί επιφυλάσσονται στη χρήση των Ψ.Μ.Α και των Ψ.Ε.Π είναι ο ελλιπής τεχνολογικός εξοπλισμός. Παράλληλα, ένα ποσοστό της τάξεως του 25% των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνα φαίνεται να αντιμετωπίζει περιορισμούς στη χρήση των Ψ.Ε.Π και Ψ.Μ.Α, γεγονός που αποδίδεται στην ανεπαρκή επιμόρφωσή τους, ενώ το 30% των εκπαιδευτικών του δείγματος δεν γνωρίζει τι ακριβώς είναι τα Ψ.Μ.Α. Επιπλέον, παράγοντες όπως η διδακτική εμπειρία, η ειδικότητα των εκπαιδευτικών, ο προσανατολισμός σπουδών, οι τάξεις στις οποίες διδάσκουν και ο αριθμός των μαθητών που έχουν ανά τμήμα επηρεάζουν αρνητικά την στάση των εκπαιδευτικών λειτουργώντας ως τροχοπέδη στην εξοικείωσή τους με τα Ψ.Μ.Α και τα Ψ.Ε.Π Τέλος, η αρνητική στάση των εκπαιδευτικών φαίνεται να σχετίζεται και με την πεποίθησή τους πως το περιεχόμενο των σχολικών εγχειριδίων είναι ακατάλληλο. Έτσι, οι εκπαιδευτικοί προτιμούν να κάνουν αναζήτηση των Ψ.Μ.Α και Ψ.Ε.Π στο διαδίκτυο. Αδιαμφισβήτητα προτείνονται περαιτέρω έρευνες με μεικτές μεθόδους ανάλυσης, οι οποίες θα βοηθούσαν συμπληρώσουν τα συμπεράσματα της παρούσας έρευνας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 5Α (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα