Παιδαγωγικές πρακτικές και αξιοποίηση του συστήματος τηλεδιάσκεψης στις τηλε-Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις: Μια διεπιστημονική προσέγγιση της «φωνής» μεταπτυχιακών φοιτητών του ΕΑΠ
Περίληψη
Στην εργασία αυτή αξιοποιείται το κοινωνιολογικό θεωρητικό πλαίσιο του Basil Bernstein με στόχο την προσέγγιση και ανάλυση των απόψεων μεταπτυχιακών φοιτητών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) αναφορικά με την διαμόρφωση του παιδαγωγικού έργου κατά τη διάρκεια των εξ αποστάσεως Ομαδικών Συμβουλευτικών Συναντήσεων (τηλε-Ο.Σ.Σ.) που επηρεάζεται από τις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά του συστήματος τηλεδιάσκεψης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο 2021 με το μεθοδολογικό εργαλείο του ερωτηματολογίου που περιείχε ανοικτού τύπου ερωτήσεις. Τα ευρήματα της μελέτης αυτής έδειξαν ότι υπό την επίδραση και των συνθηκών που δημιουργήθηκαν από την πανδημία Covid-19 διαφαίνεται μια τάση επικράτησης του κονεκτιβισμού που συνδέεται με την υλοποίηση τηλε-Ο.Σ.Σ. σε όλα τα προγράμματα σπουδών του ΕΑΠ. Στην περίπτωση αυτή οι φοιτητές επιθυμούν την χρήση ενός συστήματος τηλεδιάσκεψης, το οποίο θα διαθέτει εκείνα τα χαρακτηριστικά που επιτρέπουν την πραγματοποίηση ομαδοσυνεργατικών δραστηριοτήτων και που μπορούν να προωθήσουν τόσο την μεταξύ τους αλληλεπίδραση, όσο και μεταξύ των ιδίων και του διδάσκοντα. Κατά τη διάρκεια των τηλε-Ο.Σ.Σ. επιθυμητή είναι η υλοποίηση μικτών παιδαγωγικών πρακτικών, που αντλούν στοιχεία τόσο από μια ορατή όσο κι από μια αόρατη παιδαγωγική. Η τελευταία συνδέεται με μια κονστρουκτιβιστικού χαρακτήρα ομαδοσυνεργατική προσέγγιση, επεξεργασία, διευκρίνιση ή ανακάλυψη της γνώσης από τους φοιτητές.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 1Α (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα