Εφαρμογές και δυναμική της Ψηφιακής Αφήγησης στη Σχολική Τάξη. Δημιουργία προσωπικών Ψηφιακών Αφηγήσεων από μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.


Δημοσιευμένα: Φεβ 10, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Ψηφιακή Αφήγηση
Γεώργιος Κωνσταντίνου Κοτρώτσιος
Περίληψη

H Ψηφιακή Αφήγηση μπορεί να αποτελέσει ένα νέο παιδαγωγικό εργαλείο, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργούν νοήματα, να εκφράζουν απόψεις, σκέψεις, προβληματισμούς και συναισθήματα, δημιουργώντας τις δικές τους ψηφιακές ιστορίες, έναν συνδυασμό γραπτού κειμένου και ψηφιακών πολυμέσων όπως εικόνων, βίντεο, μουσικής και της δικής τους προσωπικής φωνής. Οι δεξιότητες πολυτροπικής έκφρασης σε έναν χώρο όπως το σχολείο, το οποίο παραδοσιακά προάγει την γραφή και την ανάγνωση, μπορούν να διευρύνουν τις δυνατότητες συναισθηματικής και γνωστικής ανάπτυξης των μαθητών αυξάνοντας την συναισθηματική δέσμευση τους προς έναν θεσμό του οποίου η αποτελεσματικότητα αμφισβητείται όλο και περισσότερο.

Η παρούσα έρευνα μελέτης περίπτωσης σε ένα σχολείο αστικής νησιωτικής περιοχής, προσπαθεί να αναδείξει τα συναισθήματα και τις απόψεις των μαθητών, ποικίλων σχολικών επιδόσεων, έχοντας για πρώτη φορά στη ζωή τους την δυνατότητα να δημιουργήσουν ψηφιακές ιστορίες ποικίλων νοημάτων.

Στην έρευνα αυτή χρησιμοποιήθηκαν οι ψηφιακές ιστορίες που δημιούργησαν 31 μαθητές. Ο βασικός σκοπός της έρευνας ήταν να εντοπίσει και να αναδείξει την δυναμική της Ψηφιακής Αφήγησης στη Σχολική Τάξη.

Για την συλλογή δεδομένων και των ευρημάτων της έρευνας αυτής χρησιμοποιήθηκαν εθνογραφικές πρακτικές όπως, ημιδομημένες συνεντεύξεις με μαθητές, γραπτές παρατηρήσεις πεδίου από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και ερωτηματολόγιο περιορισμένου αριθμού ερωτήσεων το οποίο συντάχθηκε μετά το πέρας της δημιουργίας και παρουσίασης των ψηφιακών ιστοριών από τους μαθητές.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικό Συγγραφέα
Γεώργιος Κωνσταντίνου Κοτρώτσιος

Απόφοιτος μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών " Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων"

Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Χημικός, 1ο ΓΕΛ Αργοστολίου Κεφαλονιάς

Αναφορές
Balaman, S. (2018). Digital storytelling: A multimodal narrative writing genre. Journal of
Language and Linguistic Studies, 14(3), 202-212.
Behmer, S. (2005). Digital storytelling: Examining the process with middle school students.
Benmayor, R. (2008). Digital storytelling as a signature pedagogy for the new
humanities. Arts and Humanities in Higher Education, 7(2), 188-204.
Berger, P. L. (1971). The Social Construction of Reality / By PL Berger and T. Luckmann.
Boase, C. (2013). Digital storytelling for reflection and engagement: A study of the uses and
potential of digital storytelling. Centre for Active Learning & Department of Education, University of Gloucestershire.
Bruner, J. (1991). The narrative construction of reality. Critical inquiry, 18(1), 1-21.
Buckingham, D. (2003). Media Education. Literacy. Learning and Contemporary Culture.
Campbell, T. A. (2012). Digital storytelling in an elementary classroom: Going beyond
entertainment. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 69, 385-393.
Churchill, N., Ping, L. C., Oakley, G., & Churchill, D. (2008). Digital storytelling and digital
Literacy learning. In Proceedings of International Conference on Information
Communication Technologies in Education (ICICTE) 2008 (pp. 418-430).
Clark, M. C., & Rossiter, M. (2008). Narrative Learning in the Adult Classroom.
Δραγώνα, Θ. (2007). Κλειδιά και αντικλείδια: Ταυτότητα και εκπαίδευση.
Hamilton, M., & Weiss, M. (2005). Children tell stories: Teaching and using
storytelling in the classroom. Richard C Owen Pub.
Harun, H. (2009). Digital storytelling: New medium in communicating knowledge and
information. harryizman. netne. net.
Kajder, S. B. (2004). Enter here: Personal narrative and digital storytelling. English Journal,
-68.
Lambert, J. (2010). Digital storytelling cookbook. Digital Diner Press.
Li, L. (2006, October). Digital storytelling: Self-efficacy and digital literacy. In E-Learn:
World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher
Education (pp. 2159-2164). Association for the Advancement of Computing in
Education (AACE).
McAdams, D. P. (2001). The psychology of life stories. Review of general psychology, 5(2),
McAdams, D. P. (2006). The problem of narrative coherence. Journal of constructivist
psychology, 19(2), 109-125.
McNeill, L., & Douglas, K. (2017). Heavy Lifting: The Pedagogical Work of Life Narratives.
Murray, M. (2003). Narrative psychology. Qualitative psychology: A practical guide to
research methods, 111-131.
Niemi, H., Multisilta, J., Lipponen, L., & Vivitsou, M. (Eds.). (2014). Finnish innovations
and technologies in Schools: A guide towards new ecosystems of learning. Springer.
Niemi, H., Harju, V., Vivitsou, M., Viitanen, K., Multisilta, J., & Kuokkanen, A. (2014).
Digital storytelling for 21st-century skills in virtual learning environments. Creative
Education.
Nilsson, M. (2010, November). Developing voice in digital storytelling through creativity,
narrative and multimodality. In Seminar. net (Vol. 6, No. 2).
Ohler, J. B. (2013). Digital storytelling in the classroom: New media pathways to literacy,
learning, and creativity. Corwin Press.
Robin, B. (2006, March). The educational uses of digital storytelling. In Society for
Information Technology & Teacher Education International Conference (pp. 709-716). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
Robin, B. R. (2008). Digital storytelling: A powerful technology tool for the 21st century
classroom. Theory into practice, 47(3), 220-228.
Rossiter, M., & Garcia, P. A. (2010). Digital storytelling in adult education: Toward a
Conceptual framework.
Rumfelt, C. C. (2009). The Necessity of Narrative: Personal Writing and Digital Spaces in the
High School Composition Classroom.
Signes, C. G. (2014). Digital storytelling and multimodal literacy in education. Porta
Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, (22), 237-250.
Smeda, N., Dakich, E., & Sharda, N. (2014). The effectiveness of digital storytelling in the
classrooms: a comprehensive study. Smart Learning Environments, 1(1), 6.
Smyth, J. (2006). ‘When students have power’: student engagement, student voice, and the
possibilities for school reform around ‘dropping out’ of school. International Journal of Leadership in education, 9(4), 285-298.
.Taylor, C. (1989) Sources of the self: The making of modern identity, Cambridge University
Press, Cambridge.
Thesen, A., & Kara-Soteriou, J. (2011). Using digital storytelling to unlock student
potential. New England Reading Association Journal, 46(2), 93-100.
Tolisano, S. R. (2009). How To Guide Digital Storytelling Tools For Educators. Creative
Commons.
Vivitsou, M. (2018). Digital storytelling in teaching and research.