Η Ηθική αιτιολόγηση στην Επιχειρηματολογία


Δημοσιευμένα: Φεβ 10, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Επιχειρηματολογία ηθική αιτιολόγηση ηθική ανάπτυξη
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΝΙΑΣ
Περίληψη
Στο πλαίσιο διδακτορικής διατριβής για την ανάπτυξη επιχειρηματολογικού γραπτού λόγου σε μαθητές της Στ΄Δημοτικού με την αξιοποίηση ηλεκτρονικών συνεργατικών περιβαλλόντων μάθησης, εξετάζουμε την εξέλιξη της ηθικής αιτιολόγησης στο λόγο των μαθητών. Κατατάξαμε την αιτιολόγηση στο λόγο των μαθητών πριν και μετά την παρέμβαση που εφαρμόσαμε. Από την συγκριτική εξέταση προκύπτει  εξέλιξη στο λόγο των μαθητών ως προς τα στάδια ηθικής ανάπτυξης κατά Kohlberg. Η έρευνά μας αφορά την ηθική αιτιολόγηση και σε καμιά περίπτωση την ηθικότητα του ατόμου και την ηθική του συμπεριφορά
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Αναφορές
ΔΗΜΑΡΑΣ, Α. ( 1982 ). Η μεταρρύθμιση που δεν έγινε ( Τεκμήρια Ιστορίας). Αθήνα: Εκδόσεις Ερμής.
ΜΑΤΣΑΓΓΟΥΡΑΣ Η., (2001) Η σχολική τάξη, Αθήνα: Γρηγόρη.
ΜΠΑΚΙΡΤΖΗΣ, Κ. (1996). Η δυναμική της αλληλεπίδρασης στην επικοινωνία. Αθήνα, εκδ. Gutenberg
ΠΑΠΟΥΛΙΑ- ΤΖΕΛΕΠΗ, Π. (1990). Ηθική Αγωγή και Εκπαίδευση. Παιδαγωγική και Ψυχολογική Εγκυκλοπαίδεια (τόμος 4, σ.2255-2259). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
GLΑSER R. & FERGUSON E.L. VOSNIADOU, S. (1996). Introduction:Cognition and the design of environments for learning. In S. Vosniadou, E.D. Corte. R.Glaser & H. Mandl (Eds), International perspectives on design of technology-supported learning environments (pp.363-377). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
JONASSEN, D. H., & REEVES, T. C. (1996). Learning with technology: Using Computers as cognitive tools. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of Research on Educational Communications and Technology (pp. 693-719). New York: Macmillan
KOHLBERG, L. (1963). Moral development and identification. Στο σύγγραμμα Η. W. Stevenson (ed.) “Child development” (Ed. University of Chicago Press), pp. 277-332.
KOHLBERG, L. (1963). The development of children’s orientation toward a moral order: Sequence on the development of moral thought. Vita Humana, τόμ. 6ος, pp. 11-33.
KOHLBERG, L. (1969). Stage and sequence: The cognitive-developmental approach to socialization. In D.Goslin (ed.), Handbook of Socialization Theory and Research. Chicago: McNally.
KOHLBERG, L. (1975, June). The cognitive – developmental approach to moral education. Phi Delta Kappa, 670-677.
LIPMAN, M. (1991). Thinking in Education. Cambridge University Press
TANNER, D., & TANNER, L. (1990). History of the School Curriculum. New York: Macmillan.