ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ: ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ E-LEARNING Η ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ- Επιμόρφωση Τραπεζικων Στελεχών


Δημοσιευμένα: Φεβ 10, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
επαγγελματική επιμόρφωση επαγγελματική κατάρτιση τραπεζικά στελέχη e-learning εκπαίδευση στην τάξη δια ζώσης εκπαίδευση
ΕΛΕΝΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΚΚΙΝΟΥ
Περίληψη

Η έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση των σύγχρονων εκπαιδευτικών μεθόδων, του e-learning και της δια ζώσης εκπαίδευσης για την επιμόρφωση στελεχών. Αναλυτικότερα, η έρευνα εστιάζεται στην διερεύνηση εφαρμογής του e-learning με αντίστοιχη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων, στη σύγκριση των δύο μεθόδων και της αποτελεσματικότητας τους και στην ανεύρεση των αδυναμιών των δύο μεθόδων. Τις αδυναμίες αυτές οι συμμετέχοντες στην έρευνα καλούνται να περιορίσουν με την εξεύρεση εναλλακτικών ή διορθωτικών προτάσεων. Η έρευνα διεξάγεται με την ποιοτική μέθοδο σε τραπεζικά στελέχη τα οποία μέσω συνεντεύξεων παραθέτουν απόψεις και εμπειρίες τους σχετικά με την επαγγελματική τους επιμόρφωση με τις ανωτέρω μεθόδους. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι τα τραπεζικά στελέχη θεωρούν ότι το e-learning έχει θετικά σημεία (ευελιξία χρόνου, τόπου, ρυθμού παρακολούθησης,  πρόσβασης στο εκπαιδευτικό υλικό) και αρνητικά (έλλειψη διάδρασης, επικοινωνίας με τον εκπαιδευτή). Συμπληρωματικά τα στελέχη επιδεικνύουν μια προτίμηση στην δια ζώσης εκπαίδευση και στα αποτελέσματα της εκπαίδευσης αυτής, δίδοντας έμφαση στην άμεση επίλυση αποριών, την διαπροσωπική επαφή, την πρακτική εφαρμογή και εξάσκηση. Τέλος, διατυπώθηκαν αδυναμίες ή μειονεκτήματα και για τις δύο μεθόδους και προτάθηκαν εναλλακτικές, η επικρατέστερη των οποίων  είναι η πρόταση για μεικτή εκπαίδευση, ενός συνδυασμού e-learning και δια ζώσης εκπαίδευσης που θα μπορούσε να ενσωματώσει τα δυνατά σημεία των μεθόδων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικό Συγγραφέα
ΕΛΕΝΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΚΚΙΝΟΥ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΕΑΠ
Αναφορές
Agrawal, V., Agarwal, S., Agrawal, A.M., (2017). Perception of employees toward e-learning service quality: exploratory factor analysis, Industrial and Commercial Training, 49 (7/8) 350-356
Batalla-Busquets, J.M., Pacheco-Bernal, C. (2013). On-the-job E-Learning: Workers’Attitudes and Perceptions, International Review of Research in Open and Distance Learning, 14 (2013) 40-64
Borotis, S., Poulymenakou, A., (2009). E-learning acceptance in workplace training: The case of a Greek bank, ECIS 2008 Proceedings, 14
Cascio, W.F. (2017). Training trends: Macro, micro, and policy issues, Human Resource Management Review. http://dx.doi.org/10.1016/j.hrmr.2017.11.001
Chen, H.J. (2010). Linking employees’ e learning system use to their overall job outcomes: An empirical study based on the IS success model, Computers & Education, 55 (2010) 1628-1639
Cheng, B., Wang, M., Moormann, J., Olaniran, B., & Chen, N.S. ( 2012). The effects of organizational learning environment factors on e-learning acceptance, Computers & Education, 58 (2012) 885-899
Chow, W., & Shi, S. (2014). Investigating Students’ Satisfaction And Continuance Intention Toward E-learning: An Extension Of The Expectation-Confirmation Model, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 141 (2014) 1145-1149
Concova, M. (2013). Analysis of Perceptions of Conventional and E-learning Education in Corporate Training, Journal of Competitiveness, 5 (4) 73-97
Donavant, B. (2009). The New, Modern Practice of Adult Education, Online Instruction in a Continuing Professional Education Setting, Adult Education Quarterly, 59 (3) May 2009 227-245
Figlio, D., Rush, M., & Yin, L. (2010), Is it live or is it internet? Experimental Estimates of the Effects of Online Instruction on Student Learning, NBER Working Paper Series, Working Paper 16089, http://www.nber.org/papers/w16089
Hannay, M., & Newvine, T. (2006). Perceptions of Distance Learning: A Comparison of Online and Traditional Learning, Merlot – Journal of Online Learning and Teaching, 2 (1) March 2006
Harrington, R., & Loffredo, D. (2010). MBTI personality type and other factors that relate to preference for online versus face-to-face instruction, Internet and Higher Education, 13(2010) 89-95
Hassanzadeh, A., Kanaani, F., & Elahi, S. (2012). A model for measuring e-learning systems success in universities, Expert Systems with Applications,39 (2012) 10959-10966
Kimiloglu, H., Ozturan, M., & Kutlu, B. (2017). Perceptions about and attitude toward the usage of e-learning in corporate training, Computers in Human Behavior, 72 (2017) 339-349
Leroux, E., Sahut, J.M., (2010). Efficiency of e-learning: the case of French bank sales force, Problems and Perspectives in Management, 8 (2010) 8-13
Lin, K.M. (2011). e-learning continuance intention: Moderating effects of user e-learning experience, Computers & Education, 56 (2011) 515-526
Mittal, M., (2008). Evaluating perceptions on effectiveness of e-learning programs in Indian banks: indentifying areas for improvement, Development and Learning in Organizations 22 (2) 12-14
Omer, M., Klomsri, T., Tedre, M., Popova, I., Klingberg-Allvin, M. & Osman, F. ( 2015). E-learning Opens Doors to the Global Community: Novice Users’ Experiences of E-learning in a Somali University, Merlot Journal of Online Learning and Teaching, 11 (2) June 2015
Paechter, M., Maier, B. (2010). Online or face-to-face? Students’ experiences and preferences in e-learning, Internet and Higher Education, 13 (2010) 292-297
Παπαστεφανάκη-Παππά, Σ. (2006) Ενδοεπιχειρησιακή Εκπαίδευση-Η περίπτωση των τραπεζών- (Διδακτορική Διατριβή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης). Διαθέσιμο από τη βάση δεδομένων του Εθνικού Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών (Κωδ. 14134)
Seraphim, K., (2010). Enticers and Barriers to E-learning based Distance Corporate Training: The Case of a Greek Bank, Turkish Online Journal of Distance Education, 11 (2010) 109-120
Summers, J., Waigandt, A., & Whittaker, T. (2005). A Comparison of Student Achievement and Satisfaction in an Online Versus a Traditional Face-to-Face Statistics Class, Innovative Higher Education, 29 (3) Spring 2005
Zornada, M. (2005), E-Learning and the Changing Face of Corporate Training and Development, Managing Global Transitions, 3(1) 5-21