Ανίχνευση technostress μεταπτυχιακών φοιτητών της ανοικτής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και οι επιδράσεις του στο συναίσθημα και την αντιλαμβανόμενη αυτοαποτελεσματικότητά τους ως προς τη συγγραφή επιστημονικών εργασιών-Detection of postgraduate students' technostress of open distance education and its effects on emotion and their perceived self-efficacy in writing assignments

Περίληψη
Διερευνήθηκαν οι απόψεις 148 μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αναφορικά με το αντιλαμβανόμενο τεχνοστρές τους, την αυτοαποτελεσματικότητά τους στη συγγραφή επιστημονικών εργασιών και τα συναισθήματά τους κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Επιμέρους στόχος της έρευνας ήταν ο έλεγχος πιθανών συσχετίσεων μεταξύ των μεταβλητών. Για τις ανάγκες της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς το οποίο περιείχε τρεις κλίμακες μέτρησης. Οι αναλύσεις των πρωτογενών δεδομένων έδειξαν ότι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές εκδηλώνουν χαμηλά ποσοστά technostress, περισσότερο θετικά συναισθήματα παρά αρνητικά κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, καθώς ακόμη υψηλά επίπεδα αντιλαμβανόμενης αυτοαποτελεσματικότητας ως προς τη συγγραφή επιστημονικών εργασιών. Επιπρόσθετα, ο μέσος όρος βαθμολογίας αλλά και το επίπεδο ικανότητας χρήσης του Η/Υ φαίνεται να επηρεάζουν το συναίσθημα και την αυτοαποτελεσματικότητά τους. Περαιτέρω αναλύσεις εντόπισαν μέτριες αρνητικές συσχετίσεις ανάμεσα στο technostress, το συναίσθημα και την αυτοαποτελεσματικότητά τους, γεγονός που δείχνει ότι το τεχνοστρές φαίνεται να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα της αντιλαμβανόμενης αυτοαποτελεσματικότητάς τους και ανάπτυξης θετικού συναισθήματος.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 10 Αρ. 1A (2019)
- Ενότητα
- Άρθρα