ΑΝ


Δημοσιευμένα: Φεβ 10, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Σχέδιο Δράσης Εκπαίδευση Ενηλίκων Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας μη ορατή μάθηση
ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΑ ΗΛΙΑΣ ΒΑΜΒΑΚΑ
Περίληψη

Η παρούσα εργασία πρόκειται για μια δουλειά της ομάδας «Υπέροχοι Άν-θρωποι», με τίτλο «Αν», η οποία πραγματοποιήθηκε στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ορχομενού από εκπαιδευόμενους που φοιτούν σ’αυτό. Αφορμή για το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης αποτέλεσε το ομώνυμο ποίημα του  Joseph Rudyard Kipling το οποίο οι εκπαιδευόμενοι γνώρισαν στα πλαίσια του αγγλικού γραμματισμού. Ο προσανατολισμός του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης, που το διαφοροποιεί από τα σχέδια δράσης που συνήθως υλοποιούνται, επικεντρώνεται σε όχι γνωστικούς σκοπούς και στόχους (ορατή μάθηση), αλλά σε κοινωνικούς και συναισθηματικούς (μη ορατή μάθηση). Επίσης, ένας διαφορετικός στόχους του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης είναι οι εκπαιδευόμενοι να κτίσουν ξεχωριστές και όμορφες αναμνήσεις από το σχολείο, μιας και στις περισσότερες περιπτώσεις οι αναμνήσεις που έχουν από τα παιδικά τους χρόνια είχαν πρόσημο αρνητικό. Ο στόχος αυτός επιτεύχθηκε εντάσσοντας μια σειρά βιωματικών δράσεων, όπως κεραμική, τοξοβολία και ιππασία.

Ερωτήσεις όπως  «Αν το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας ήταν γράμμα της ελληνικής αλφάβητου, ποιο θα ήταν και γιατί» (Ελληνικός Γραμματισμός), «Αν το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας ήταν πλήκτρο του Η/Υ, ποιο θα ήταν και γιατί;» (Πληροφορικός Γραμματισμός), «Αν το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας ήταν πρόσωπο από το φιλικό ή συγγενικό περιβάλλον, ποιο θα ήταν και γιατί;» (Κοινωνικός Γραμματισμός), «Αν το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας ήταν νόμος της φυσικής, ποιος θα ήταν και γιατί;» (Επιστημονικός Γραμματισμός), αποτέλεσαν το βασικό κορμό του σχεδίου δράσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β