Google docs στη διδασκαλία επιχειρηματολογικού λόγου: Απόψεις μαθητών


Δημοσιευμένα: Φεβ 10, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
συνεργατική γραφή επιχειρηματολογία Google docs
Χρυσούλα Δημήτριος Ζιώγα
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται ένα σχέδιο μαθήματος για τη διδασκαλία γραπτής παραγωγής επιχειρηματολογικού λόγου με αξιοποίηση του συνεργατικού διαδικτυακού εργαλείου Google docs. Η διδακτική πρόταση, της οποίας ο σχεδιασμός βασίστηκε στις θεωρίες συνεργατικής μάθησης, στόχο έχει την ενίσχυση της δημιουργικότητας για την ανάπτυξη επιχειρηματολογικού λόγου. Τα παιδαγωγικά οφέλη των συνεργατικών εργαλείων γραφής όπως προκύπτει από τη βιβλιογραφία, μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του επιχειρηματολογικού λόγου μέσω συνεργατικών δραστηριοτήτων. Στόχος της εργασίας ήταν η καταγραφή των απόψεων των συμμετεχόντων σχετικά με το πρόγραμμα και η συνεργασία τους σε αυτό καθώς και η αλληλεπίδραση και η συνεισφορά τους στο περιβάλλον Google docs. Οι απόψεις των μαθητών καταγράφηκαν σε ερωτηματολόγιο μετά την παρέμβαση. Από τα αποτελέσματα συμπεραίνεται ότι οι μαθητές θεωρούν ότι σε κατάλληλες συνθήκες μπορούν να συνεργαστούν και να συνεισφέρουν για ένα κοινό σκοπό προκειμένου να λειτουργήσει αποτελεσματικότερα η ομάδα τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικό Συγγραφέα
Χρυσούλα Δημήτριος Ζιώγα, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Εκπαιδευτικός ΠΕ70 MSc
Αναφορές
Bitsani-Petrou, A. (2015). Συνεργατική γραφή με τη χρήση Wikis στην εκπαίδευση. Culture and Research, 4, p. 111-128.
Flower, L., & Hayes, J. R. (1994). The cognition of discovery: Defining a rhetorical problem. Landmark essays on writing process, 63-74.
Frank, M. (2008). Using Google applications in the classroom. At http://edtech2.boisestate.edu/frankm/EDTECH597/you_tube_home.html accessed 3 December 2015.
Golanics, J. D., & Nussbaum, E. M. (2008). Enhancing online collaborative argumentation through question elaboration and goal instructions. Journal of Computer Assisted Learning, 24(3), 167-180.
Oxnevad, S. (2013). 6 Powerful Google Docs Features to Support the Collaborative Writing Process. Retrieved January 2, 2013 from http://www.tesl-ej.org/wordpress/issues/volume14/ej55/ej55m1/.
Su F., & Beaumont C. (2010) Evaluating the Use of a Wiki for Collaborative Learning. Innovations in Education and Teaching International, Vol. 47, No 4, pp.417-431, https://www.researchgate.net/publication/232853690_Evaluating_the_use_of_a_wiki_for_collaborative_learning
Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society. The Development of higher Psychological Processes .Cambridge, MA: Harvard University Press.
Ματσαγγούρας, Η. (2009). Κειμενοκεντρική προσέγγιση του γραπτού λόγου ή αφού σκέφτονται γιατί δεν γράφουν; Αθήνα: Γρηγόρης.