Προϋποθέσεις Ποιοτικής Εξ Αποστάσεως Επαγγελματικής Κατάρτισης: Η περίπτωση του ΚΕΚ Πανεπιστημίου Πατρών


Δημοσιευμένα: Δεκ 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
ξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Μεικτή μάθηση Επαγγελματική Κατάρτιση ΚΕΚ Ποιότητα eVET
Στυλιανός Μυστακίδης
Κωνσταντίνος Παναγιώτης Κωστόπουλος
Ελευθέριος Αμανατίδης
Περίληψη

Το Πανεπιστήμιο Πατρών ξεκίνησε το 2014 την εφαρμογή σχεδίου δράσης για την ανάπτυξη του eLearning Πανεπιστημίου Πατρών για την παροχή Έξυπνης Πιστοποιημένης Διά Βίου Μάθησης προς Όλους. Οι θεμελιώδεις άξονες του σχεδίου είναι η Αριστεία, η Εξειδικευμένη Εξατομικευμένη Διά Βίου Μάθηση και Επιμόρφωση σε θεματικές αιχμής, η Ποιότητα, η Βαθιά Μάθηση και η Καινοτομία. Η ποιότητα αντιμετωπίζεται ως μια ζωντανή, δυναμική διαδικασία η οποία εκτιμάται και διαπιστώνεται ατομικά σε κάθε εκπαιδευόμενο. Η Βαθιά Μάθηση ξεπερνά την επιφανειακή ποσοτική συσσώρευση γνώσεων και στοχεύει στην ανάπτυξη μετασχηματίζουσας γνώσης, νοήματος και μεταγνωστικών δεξιοτήτων. Το αποτέλεσμα του σχεδίου δράσης ήταν η ταχεία ανάπτυξη δεκάδων προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας που έτυχαν σημαντικής απήχησης και υλοποιούνται με επιτυχία σε όλη την Ελλάδα.

Σκοπός της εργασίας αυτή είναι η ανίχνευση των προϋποθέσεων και των κριτηρίων για μια ποιοτική εξ αποστάσεως εκπαίδευση σύμφωνα με το μοντέλο της μεικτής μάθησης στο χώρο της επαγγελματικής κατάρτισης, με βάση την εμπειρία από την υλοποίηση σχετικών δράσεων στο ΚΕΚ του Πανεπιστημίου Πατρών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ελευθέριος Αμανατίδης, Πανεπιστήμιο Πατρών
Αναπληρωτής Καθηγητής
Αναφορές
Καραλής, Θ. Παπαγεωργίου, Η. (2012). Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Αξιολόγηση Προγραμμάτων Διά Βίου Εκπαίδευσης. Αθήνα: ΙΝΕ ΓΣΕΕ.
Καραλής, Θ. (2005). Σχεδιασμός, Διοίκηση, Αξιολόγηση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Τόμος Δ: Αξιολόγηση Προγραμμάτων. Πάτρα: ΕΑΠ.
Καραλής, Θ. (2006). Τυπολογίες αξιολόγησης: θεωρητικές προσεγγίσεις και προϋποθέσεις εφαρμογής. Νέα Παιδεία, (120), 98–108.
Καραλής, Θ. (2013). Κίνητρα και εμπόδια για τη συμμετοχή ενηλίκων στη δια βίου μάθηση. Αθήνα: ΙΝΕ ΓΣΕΕ.
Κόκκος, Α. (2005). Μεθοδολογία Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Πάτρα: ΕΑΠ.
Κουτούζης, Μ. (2013). Διαρροή από τις δομές της δια βίου εκπαίδευσης ενηλίκων. Έρευνα για ένα αθέατο πρόβλημα. Αθήνα: ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ.
Λιοναράκης, Α. (2005). Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και διαδικασίες μάθησης. In Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές (pp. 13–38). Πάτρα: ΕΑΠ.
Barrett, A. M., Chawla-Duggan, R., Lowe, J., Nikel, J., & Ukpo, E. (2006). The Concept of Quality in Education: A Review of The “International” Literature on The Concept of Quality in Education. EdQual Working Paper (Vol. 3).
Brinthaupt, T., & Fisher, L. (2011). What the best online teachers should do. … and Teaching, 7(4), 515–524. Retrieved from http://jolt.merlot.org/vol7no4/brinthaupt_1211.htm
European Commission. (2010). A Digital Agenda for Europe. Communication (Vol. 5). Retrieved from http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2010:0245:FIN:EN:PDF
International Organization for Standardization. (2015). ISO 9001:2015.
Koehler, M. J., & Mishra, P. (2009). What is Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60–70. http://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.07.009
Marton, F., & Saaljo, R. (1976). On Qualitative Differences in Learning — II Outcome as a Function of the Learner’s Conception of the Task. British Journal of Educational Psychology, 46(1947), 115–127. http://doi.org/10.1111/j.2044-8279.1976.tb02304.x
Marton, F., & Säljö, R. (1997). Approaches to Learning. In The experience of learning (pp. 39–58).
Siemens, G., Gasevic, D., & Dawson, S. (2015). Preparing for the Digital University: A review of the history and current state of distance, blended, and online learning. Athabasca, Canada: Athabasca University. Retrieved from http://linkresearchlab.org/PreparingDigitalUniversity.pdf
Wenger, E. (1998). Communities of Practice: Learning, Meaning, and Identity. Systems Thinker, 9, 2–3.