Διαδικτυακή εκπαίδευση με τη χρήση σύγχρονων μέσων επικοινωνίας. Μια εναλλακτική μέθοδος μάθησης στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα


Δημοσιευμένα: Δεκ 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
Νέες Τεχνολογίες στην ανώτατη εκπαίδευση Ψηφιακή γενιά Moodle
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΠΟΥΛΟΥΤΑ
Περίληψη
Το σύγχρονο κοινωνικοοικονομικό-πολιτιστικό περιβάλλον χαρακτηρίζεται από τον τεράστιο όγκο πληροφορίας, την ποικιλία της διαθέσιμης ψηφιακής πληροφορίας με το Διαδίκτυο να αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του σύγχρονου ανθρώπου και ιδιαίτερα της νέας γενιάς. Η επέκταση της χρήσης των νέων τεχνολογιών και της ψηφιακής γενιάς που προέκυψε επηρέασαν την εκπαίδευση σε τέτοιο σημείο που σήμερα διερευνάται εάν τα κοινωνικά δίκτυα πρέπει να χρησιμοποιούνται στην όλη διαδικασία μάθησης. Τα κοινωνικά δίκτυα διαμορφώνουν τις νέες μαθησιακές ανάγκες και προκλήσεις, στα πλαίσια του σύγχρονου "ψηφιακού" μαθησιακού περιβάλλοντος. Χρησιμοποιούνται ως γνωστικά εργαλεία που συμβάλλουν στη δημιουργία της γνώσης με συνδυασμό κειμένου, βίντεο και ήχου. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να αναδείξει τον ρόλο των ψηφιακών τεχνολογιών σε Ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου ως κύριο εργαλείο, σε τρία ελληνικά πανεπιστήμια: Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ Ηπείρου. Το δείγμα των φοιτητών και των μεταπτυχιακών φοιτητών με τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι το σύστημα ασύγχρονης εκπαίδευσης Moodle μπορεί όχι μόνο να ενθαρρύνει τους φοιτητές να συνεχίσουν τις σπουδές τους αλλά και να βοηθήσει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Τα προβλήματα πρέπει βεβαίως να διερευνηθούν, με συστάσεις για μέτρα βελτίωσης.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικό Συγγραφέα
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΠΟΥΛΟΥΤΑ, ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΙΔΑΚΤΩΝ

Αναφορές
Arroyo, C.G. (2011). On-Line Social Networks: Innovative Ways towards the Boost of Collaborative Language Learning, available at: http://conference.pixel-online.net/ICT4LL2011/common/download/Paper_pdf/CLL16-428-FP-Gonzalez-ICT4LL2011.pdf (accessed 10 March 2017).
Beetham, H., & Sharpe, R. (2013). Rethinking pedagogy for a digital age: Designing for 21st century learning. Routledge.
Boyd D. (2007). Why Youth (Heart) Social Network Sites: The Role of Networked Publics in Teenage Social Life,[w:] Buckingham D.(red.). Mc Arthur Foundation on Digital Learning–Youth, Identity, and Digital Media Volume. 2007:1-26.
Boyd, D. M., and Ellison N. B. (2007) Social Network Sites : Definition, history and scholarship, Journal of Computer Mediated Communication, 13(1), article 11
Jimoyiannis, A., Komis, V. (2007). Examining teachers’ beliefs about ICT in education: implications of a teacher preparation programme. Teacher Development 11(2), 149–173.
Lockwood, F. (2013). Open and distance learning today. Routledge.
Mao, J. (2014). Social media for learning: A mixed methods study on high school students’ technology affordances and perspectives. Computers in Human Behavior, 33, 213-223.
Saeed, N., Yang, Y., & Sinnappan, S. (2009). Emerging web technologies in higher education: A case of incorporating blogs, podcasts and social bookmarks in a web programming course based on students' learning styles and technology preferences. Educational Technology & Society, 12(4), 98-109.
Sánchez, R. A., Cortijo, V., & Javed, U. (2014). Students' perceptions of Facebook for academic purposes. Computers & Education, 70, 138-149.
Giolikidou, L.&Gimogiannis, Α. (2013). Design and Study of an Electronic Learning Distance Program from within a Comenius project. [in Greek].