Επικοινωνία Καθηγητή-Συμβούλου και φοιτητών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Μελέτης περίπτωσης σε τρία Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών


Δημοσιευμένα: Δεκ 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
Επικοινωνία Καθηγητής-Σύμβουλος Φοιτητής Γνωστική Υποστήριξη Συναισθηματική Υποστήριξη Αυτόνομη Μάθηση
Ελευθέριος Τερζής
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Περίληψη

Η παρούσα μελέτη έχει βασικό σκοπό να διερευνήσει τις απόψεις των φοιτητών σχετικά με τη χρησιμότητα, την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας με τον Καθηγητή Σύμβουλο (ΚΣ) στα πλαίσια ενός μεταπτυχιακού προγράμματος στο ΕΑΠ. Επίσης, διερευνώνται και τα στοιχεία που καθιστούν αποτελεσματική την επικοινωνία ανάμεσα στον ΚΣ και τους φοιτητές του. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια ενός κατάλληλα διαμορφωμένου ερωτηματολογίου και συνεντεύξεων. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 109 μεταπτυχιακοί φοιτητές του ΕΑΠ από 3 διαφορετικά μεταπτυχιακά προγράμματα και 3 μεταπτυχιακοί φοιτητές του ΕΑΠ οι οποίοι συμμετείχαν στη διαδικασία των συνεντεύξεων. Τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν τη σημαντικότητα και τη συμβολή της επικοινωνίας ΚΣ - φοιτητών στην ομαλή ακαδημαϊκή πορεία των φοιτητών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β
Βιογραφικά Συγγραφέων
Ελευθέριος Τερζής
Δάσκαλος, Μεταπτυχιακός Φοιτητής Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
Επίκουρος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Αναφορές
Anagnostopoulou, E., Mavroidis, I., Giossos, Y., & Koutsouba, M. (2015). Student satisfaction in the context of a postgraduate programme of the Hellenic Open University. Turkish Online Journal of Distance Education, 16(2), 40-55.
Angelaki, C., & Mavroidis, I. (2013). Communication and Social Presence: The Impact on Adult Learners’ Emotions in Distance Learning. European Journal of Open, Distance and e-Learning, 16(1), 78-93.
Carnwell, R. (2000). Approaches to Study and their Impact on the Need for Support and Guidance in Distance Learning. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 15(2), 123-140.
Dix, A., Finlay, J., Adowd, G., & Beale, R. (1998). Human – computer interaction. London: Prentice-Hall.
Isman, A., Altinay, Z., & Altinay, F. (2004). Roles of the Students and Teachers in Distance Education. Turkish Online Journal of Distance Education, 5(4).
Kalogiannakis, M., & Touvlatzis, S. (2015). Emotions experienced by learners and their development through communication with the tutor-counsellor. European Journal of Open, Distance and E-Learning, 18(2), 37-49.
Kassandrinou, A., Angelaki, C., & Mavroidis, I. (2014). Transactional Distance among Open University Students: How Does it Affect the Learning Process? European Journal of Open, Distance and e-Learning, 17(1), 26-42.
Keegan, D. (1980). On defining distance education. Distance Education, 1(1), 13-36.
Keegan, D. (2001). Οι βασικές αρχές της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (μτφ. Α. Μελίστα). Αθήνα: Μεταίχμιο.
Klimova, B., & Poulova, P. (2011). Tutor as an important e-learning support. Procedia Computer Science, 3, 1485-1489.
Kritsonis, W. A. (2008). Functions of the Doctoral Dissertation Advisor. FOCUS On Colleges, Universities, and Schools, 2(1).
Moore, M. G. (1972). Learner autonomy: The second dimension of independent learning. Convergence, 2, 76-88.
Moore, M. G. (1973). Theory of transactional distance. In D. Keegan (Ed.), Theoretical principles of distance education (pp. 22-38). New York: Routledge.
Schmidt, H. (2011). Communication Patterns that Define the Role of the University-Level Tutor. Journal of College Reading and Learning, 42(1), 45-60.
Simpson, O. (2002). Supporting Students in Online, Open and Distance Learning. London: Kogan Page.
Simpson, O. (2008). Motivating learners in open and distance learning: do we need a new theory of learner support? Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 23(3), 159-170.
Tait, A. (2003). Reflections on Student Support in Open and Distance Learning. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 4(1), 1-8.
Zembylas, M. (2008). Adult learners’ emotions in online learning. Distance Education, 29(1), 71-87.
Zhang, W., Perris, K., & Kwok, E. (2003). Use of Tutorial Support: experiences from Hong Kong distance learners. Asian Journal of Distance Education, 1(1), 12-19.
Βασάλα, Π., & Ανδρεάδου, Δ. (2010). Η υποστήριξη από τους καθηγητές-συμβούλους και τους συμφοιτητές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οι αντιλήψεις των αποφοίτων του μεταπτυχιακού προγράμματος «Σπουδές στην Εκπαίδευση» του ΕΑΠ. Open Education, 6(1 & 2), 123-137.
Ηλιάδου, Χρ., & Αναστασιάδης, Π. (2010). Επικοινωνία Καθηγητή – Συμβούλου και φοιτητών στις Σπουδές από απόσταση: Απόψεις φοιτητών στο πλαίσιο της Θ.Ε. ΕΚΠ65 του Ε.Α.Π.. Open Education, 6(1&2), 29-45.
Παυλάκης, Ι., & Γεωργιάδη, Ε. (2011). Ο ρόλος του επιβλέποντα καθηγητή στην εκπόνηση και ολοκλήρωση της Διπλωματικής Εργασίας ως προς την συμβουλευτική, επικοινωνία και ενθάρρυνση των φοιτητών της ΘΕ ΕΚΠ65 στο ΕΑΠ. Open Education, 7(2), 36-53.
Τζουτζά, Σ. (2010). Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις: Αντιλήψεις μεταπτυχιακών φοιτητών και Καθηγητών – Συμβούλων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Η περίπτωση της μεταπτυχιακής Θεματικής Ενότητας «Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση» του ΕΑΠ. Open Education, 6(1&2), 46-65.