Αντιλαμβανόμενο αίσθημα άγχους μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Περίληψη
Η παρούσα μελέτη διερευνά τις απόψεις 382 μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, από διάφορα Ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια (ΕΑΠ, Λευκωσίας, ΑΠΚΥ, Κρήτης, Πελοποννήσου, Αιγαίου, Αγγλίας και Γαλλίας) και από διάφορα επιστημονικά πεδία, τα οποία προσφέρουν εξ αποστάσεως μεταπτυχιακά προγράμματα, αναφορικά με το αντιλαμβανόμενο αίσθημα άγχους τους, κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, και την πιθανή επίδραση των καθηγητών-συμβούλων στη μείωση του άγχους τους. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς, το οποίο περιελάμβανε δύο κλίμακες μέτρησης.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 36,5% των μεταπτυχιακών φοιτητών δηλώνει ότι διακατέχεται από υψηλά επίπεδα άγχους (score>3,5), το οποίο πηγάζει κυρίως από τις γραπτές εργασίες και εξετάσεις. Επίσης, ποσοστό 39% δηλώνει αρκετά ικανοποιημένο από την υποστήριξη του καθηγητή-συμβούλου. Παρατηρήθηκε ακόμη ότι τα επίπεδα άγχους τους διαφοροποιούνται σε σχέση με το Πανεπιστήμιο φοίτησής τους, ωστόσο δεν εντοπίστηκε συσχέτιση μεταξύ των δύο βασικών εξαρτημένων μεταβλητών της έρευνας, γεγονός το οποίο καθιστά αναγκαία την αναζήτηση και άλλων παραγόντων, οι οποίοι μπορούν να συμβάλουν στη μείωση του άγχους των μεταπτυχιακών φοιτητών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Τμήμα Β