Αξιολόγηση της Ποιότητας της Επαγγελματικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Published:
May 11, 2017
Keywords:
Technical -Vocational Education - Quality Indicators
Abstract
This work aims to evaluate the Technical-vocational secondary education schools of Central, Northern, Western and Southern Sector of the Attica region. The evaluation of schools was conducted by summarizing quality characteristics of vocational education in a proposed total quality index which calculates the characteristics of schools. The statistical analysis shows no indication that there is a statistically significant difference in the mean value of overall index among the four addresses, so it can be considered that the education provided is the same quality for all four offices.
Article Details
- Issue
- Vol. 1 (2016)
- Section
- Εισηγήσεις
Authors retain copyright under a Creative Commons Attribution that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in the proceedings.
References
Αργυρίου, Α. & Γατσούρης, Θ. (2013), Η Τεχνική Εκπαίδευση στην Ελλάδα-Μύθοι και Αλήθειες, Ελευσίνα: Εργασία (Περιφέρεια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Αττικής).
Ευαγγελόπουλος, Σπ.(1999) Ελληνική Εκπαίδευση τόμος Β΄20ος αιώνας. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Ζαβλανός, Μ. (2003) Η Ολική Ποιότητα στην Εκπαίδευση . Αθήνα: Σταμούλη Α.Ε.
Κατσαρού, Ε. & Δεδούλη, Μ. (2008) Επιμόρφωση και Αξιολόγηση στο χώρο της Εκπαίδευσης, Αθήνα: ΥΠΕΠΘ-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (2010) Ετήσια έκθεση για την εκπαίδευση, Αθήνα.
Παπαδημητρίου, Γ. (001) Περιγραφική Στατιστική. Αθήνα: Παρατηρητής
ΥΠΔΒΜΘ (2011) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ. Η πρόταση για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.Αθήνα: ΥΠΔΜΘ
Bersimis F, Panagiotakos, D.B. & Vamvakari, M. (2016) Investigating the sensitivity function's monotony of a health-related index. Journal of Applied Statistics. Vol: 1, 1-27
Education and Culture(2004) Key Data on information and Communication Technology in Schools in Europe. Belgium: Eurydice