Marketing and Communications Media in Education as a Gear for Growth in Private Educational Units: Case Study


Published: May 11, 2017
Keywords:
Education Educational Development Marketing Communications Media
Νικολέτα (Nikoleta) Α. Χάδου (Chadou)
Abstract

The present study has as object the substantial study, thorough examination and scrutiny of aspects of both theoretical and practical application of modern marketing in Education. Basic dimensions of the point of ascendant development, sustainable qualitative and economic growth of educational units are presented in regard to their target “Innovation and dominance at the peak of educational market”. Marketing effectively places educational units in orbit of development that is required nowadays for education. Furthermore, framework reviews (theoretical, legal and research) are reported and systemic approaches are presented to the following: research question, method, design, findings, discussion, recommendations.

Article Details
  • Section
  • Εισηγήσεις
Author Biography
Νικολέτα (Nikoleta) Α. Χάδου (Chadou)

Νηπιαγωγός, MSc, Med

References
Αθανασούλης, Χ. (1996) Μάρκετινγκ υπηρεσιών. Αθήνα: Εκδόσεις Σταμούλης.
Βάθης, Α. (2000) Εισαγωγή στο μάρκετινγκ. Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο.
Γαλάνης, Β. (1995) Μαρκετινγκ υπηρεσιών. Αθήνα: Εκδόσεις Σταμούλης.
Καζάζης, Ν. (2006) Αποτελεσματικό μάρκετινγκ για κερδοφόρες πωλήσεις. Αθήνα: Εκδόσεις Σταμούλης.
Kotler, P. (1991) Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ: Ανάλυση, Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Έλεγχος. Αθήνα: Interbooks.
Kotler, P. & Armstrong, G. (2002) Αρχές Μάρκετινγκ. Αθήνα: Εκδόσεις Γκιούρδας.
Kotler, P. & Keller, K. (2006) Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ. Αθήνα: Εκδόσεις Κλειδάριθμος.
Παγανός, Η. (1998) Εκπαιδευτικά ιδρύματα & μάρκετινγκ: το στρατηγικό μάρκετινγκ των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και υπηρεσιών. Αθήνα: Εκδόσεις Leader.
Πιπερόπουλος, Γ. (1996) Επικοινωνώ άρα υπάρχω. Δημόσιες σχέσεις και Επικοινωνία. Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.
Πολύδωρος, Θ. (2002) Συμβουλεύειν. Executive Learning Network. 12(1), 16-17.
Τσέκος, Θ. (2007) Ποιότητα υπηρεσιών και δημόσιο marketing. Αθήνα: Εκδόσεις Σάκκουλα.
Davies, B. & Ellison, L. (1997) Strategic marketing for schools. How to integrate marketing and strategic development for an effective school. United Kingdom, Publising Pitman.
Evans, I. (1995) Marketing for schools. Education, Cassel.
Hardie, B. (1991) Marketing the primary school: an introduction for teachers and governors. Plymouth, Northcote House.
Kotler, P. (1999) Kotler on marketing : how to create, win, and dominate markets. United States, The Free Press.
Lockhart, J. (2005) How to market your school: a guide to marketing, public relations, and communication for school administration. New York: Lincoln Universe.
Lovelock, C. (1991) Services marketing. New Jersey: Prentice-Hall.
Lovelock, C. & Wirtz, J. (2007) Services marketing: people, technology, strategy. New Jersey: Prentice-Hall.
Malcolm, M. & Payne, A. (2006) Marketing plans for service businesses: a complete guide. Oxford: Butterworth-Heinemann.
Martin, C., Payne, A.& Ballantyne, D. (1991) Relationship marketing: Bringing quality, customer service and marketing together. Oxford, Butterworth-Heinemann.
Sullivan, M. (1991) Marketing your primary school: A handbook. London: Longman