Η αξιοποίηση καινοτόμων διαδικτυακών εφαρμογών, ΣΔΜ, εικονικών κόσμων κι εκπαιδευτικών machinima για την προώθηση της δημιουργικότητας μαθητών κι εκπαιδευτών στην ξενόγλωσση εκπαίδευση και τη Διά Βίου Μάθηση.


Proceedings of the 2nd  Panhellenic Scientific Conference with International Participation “Greece-Europe 2020: Education, Lifelong Learning, Research, New Technologies, Innovation and Economy”, Lamia, 28,29,30 September 2018
Published: Oct 15, 2019
Keywords:
3D Virtual worlds affordances machinima flexible blended learning creativity “flipped” class personalised & individualised
Έλενα Γαλάνη
http://orcid.org/0000-0003-2254-7309
Abstract
This paper aims to reflect on the use of modern online tools available in free and open access to facilitate educational goals and technological literacy for flexible blended learning in language teaching. It introduces the use of 3D virtual worlds and educational machinima in combination with a Learning Management System, applications and an online channel to promote participation, creativity, and consolidation in foreign language education. The purpose of the paper is to draw useful conclusions based on my experience as English language educator and trainer of foreign language teachers in 3D virtual worlds. These innovative methods encourage participant efficiency and productivity in homeschooling, Educational Institutions and LLL. Through a holistic approach and an exploratory, active learning process, learners are provided with motivation for empirical learning, opportunities for creativity, socialisation and memorable theme-based examples in the target language, both in distance learning curricula and in the lifelong learning process.
Article Details
  • Section
  • Εισηγήσεις
Author Biography
Έλενα Γαλάνη, πρ. ΚΔΒΜ Λαμίας, INDIRE, ΚΞΓ, University of Nottingham, PTE Edexcel

MA in ELT (Applied Linguistics), University of Nottingham

RSA Diploma, University of Cambridge, UCLES

Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων για την Αγγλική γλώσσα (ΕΟΠΕΠΠ);

Προηγούμενες συνεργασίες: Διδάσκουσα την Αγγλική & Εκπαιδεύτρια 3Δ τεχνολογιών σε ξενόγλωσσους καθηγητές μέσω  ερευνητικών προγραμμάτων σε 3Δ κόσμους του INDIRE-EdMondo; πρώην διδασκουσα την Αγγλική γλώσσα για Ακαδημαϊκούς σκοπούς στο University of Nottingham; tutor & διδάσκουσα την Αγγλική σε ΚΞΓ; αξιολογήτρια προφορικού λόγου εξεταστικού φορέα πιστοποίησης γλωσσωμάθειας Pearson - Edexcel; αξιολογήτρια γραπτού λόγου εξετάσεων πιστοποίησης γλωσσωμάθειας University of Cambridge