Τhe “Educating” of the Creative Industries Entrepreneur: Applying a model of Entrepreneurial Intention among students at Music and Art High Schools in Greece


Proceedings of the 2nd  Panhellenic Scientific Conference with International Participation “Greece-Europe 2020: Education, Lifelong Learning, Research, New Technologies, Innovation and Economy”, Lamia, 28,29,30 September 2018
Published: Oct 15, 2019
Keywords:
Creative Entrepreneurship Creative Entrepreneurial Intention Creative Entrepreneurial Education Music & Art High Schools
Μαρία Χατζή
Abstract

The purpose of this study is to examine the perceptions and attitudes of pupils (N=263), studying at Music & Art Schools in upper secondary education in Greece, about the role of schools and their communities in promoting of Creative Entrepreneurship. Specifically, a model is tested to identify the impact of some “intraschool”, “out of school” and “personal” factors on young potential artists’ Creative Entrepreneurial Intention towards the Creative Industries. An empirical research was carried out. Data gathered from an administered questionnaire. The results of the Hierarchical Regression Analysis broadly confirm the model. Pupils, who are educated in the arts, seem to incline towards the Creative Entrepreneurship. The Entrepreneurial Education that they occasionally receive at their schools and their Prior Entrepreneurial Experience seem to have a positive effect on their Creative Entrepreneurial Intentions. Our results strongly highlight the necessity for the integration and promotion of Entrepreneurial Education in their schools, oriented towards the Creative Industries.

Article Details
  • Section
  • Εισηγήσεις
Author Biography
Μαρία Χατζή, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Εκπαίδευση & Κατάρτιση: 1. ΜΠΣ «Εκπαίδευση & Πολιτισμός», ειδίκευση: «Διοίκηση & Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων»,  Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (2013-2015), 2. Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Ε.Κ.Π.Α. (1991-1996) 3. Δίπλωμα Πιάνου Ελληνικό Ωδείο Αθηνών, 4. Πτυχίο FUGA, Ωδείο Athenaeum, 5. Αγγλικά (επίπεδο C1), 6. Πιστοποίηση στις ΤΠΕ (Α’) και Επιμόρφωση σε Β1,  7. Πιστοποίηση Moodle 

Επαγγελματική Κατάσταση/Εμπειρία: Εκπαιδευτικός Μουσικής Αγωγής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (1997-) με οργανική θέση στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα (2005-­), Εθνική Λυρική Σκηνή (1994-1995)

Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα: Comenius, e-Twinning

Ανακοινώσεις σε Συνέδρια: 1. Χατζή, Μ., (2017). Learning to think in a digital society. Ευρωπαϊκό Συνέδριο e-Twinning Conference, Athens, 2. Χατζή, Μ., (2016). Προωθώντας τη Δημιουργική Επιχειρηματικότητα σε Μουσικά & Καλλιτεχνικά Σχολεία. 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας, Θεσσαλονίκη, 3. Καραμπέτσου, Β., Φραγκούλη, Χρ., Χατζή, Μ., (2011). Η διδασκαλία των γραμματικών πτώσεων σε παιδιά δημοτικού μέσω της μουσικής και του χορού. Διεθνές Συνέδριο της Ένωσης Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ΕΚΠΑ, Αθήνα, 4. Χατζή Μ., (2018). Η εκπαίδευση του Επιχειρηματία των Δημιουργικών Βιομηχανιών: Εφαρμόζοντας ένα Μοντέλο Επιχειρηματικής Πρόθεσης σε μαθητές Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων στην Ελλάδα, Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Ελλάδα-Ευρώπη 2020: Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα, Καινοτομία και Οικονομία», Λαμία 27, 28 & 29 Σεπτεμβρίου 2018, 5. Χατζή Μ., & Βαρελάς, Φ., (2018). Η συμμετοχή εφήβων σε Δημιουργική (Καλλιτεχνική) Δραστηριότητα ως Εμπειρία Ροής και η επίδρασή της στην Ψυχική Ευημερία τους. Επιστημονικό Συνέδριο Φιλοσοφική ΕΚΠΑ και ΙΕΠ: Οι Τέχνες στο Ελληνικό Σχολείο: Παρόν και Μέλλον.

Δημοσιεύσεις: 1. Καραμπέτσου, Β., Φραγκούλη, Χρ., Χατζή, Μ., (2013). Γραμματικές και Μουσικές περι … Πτώσεις, Μουσική σε πρώτη βαθμίδα (ΕΕΜΑΠΕ), τεύχος 12-13, σελ. 43-66, διαθέσιμο στην ιστοσελίδα:

http://mspv.primarymusic.gr/mspv/images/stories/issues/MSPV.VOL12-13.pdf

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα: Δημιουργική Επιχειρηματικότητα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Επιχειρηματική & Δημιουργική Πρόθεση (Συμπεριφορά) και Αυτεπάρκεια, Καινοτομία στην Εκπαίδευση, Ηγεσία &  Επαγγελματική Ανάπτυξη, Δημιουργικές Δραστηριότητες και Ευημερία

Επιστημονικό Έργο: 1. Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Έργο: «Νέο Σχολείο (Σχολείο 21ου αιώνα)-Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία», Θέση: Ειδική Επιστήμονας (2014-2015)