Οικονομική Αξιολόγηση της Πολιτικής των Συγχωνεύσεων στα Δημοτικά Σχολεία: Η περίπτωση της Π.Ε. Εύβοιας στην Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας
Περίληψη
Η διάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος αποτελεί σημαντικό ζήτημα εκπαιδευτικής πολιτικής. Στη λογική εξορθολογισμού του εκπαιδευτικού συστήματος εντάσσεται η πολιτική των συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων. Στην Ελλάδα, απόπειρες συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων έγιναν μάλλον, διστακτικά και μόλις, την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο, όλες οι απόπειρες εφαρμογής της πολιτικής στερούνταν οικονομικής αξιολόγησης του εγχειρήματος, εκ των προτέρων ή εκ των υστέρων. Η παρούσα εργασία έχει στόχο την εκ των υστέρων, οικονομική αξιολόγηση της πολιτικής των συγχωνεύσεων, όπως εφαρμόστηκε για τα Δημοτικά Σχολεία της Π.Ε. Ευβοίας στην Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας, την περίοδο 2011-2012. Η έρευνα συγκρίνει το Ετήσιο Δημόσιο Κόστος ανά Μαθητή, κατά το σχολικό έτος 2010-2011 (πριν από τις συγχωνεύσεις) με το αντίστοιχο Κόστος, κατά το σχολικό έτος 2013-2014 (μετά τις συγχωνεύσεις). Η εμπειρική ανάλυση στηρίζεται στην ενότητα του Κόστους των Οικονομικών της Εκπαίδευσης. Τα ευρήματα της Εμπειρικής Ανάλυσης αποκαλύπτουν ότι μετά τις συγχωνεύσεις, προέκυψαν σχολικές μονάδες μεγαλύτερου μεγέθους και μείωση του Ετήσιου Δημόσιου Κόστους ανά μαθητή.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 1 (2016)
- Ενότητα
- Εισηγήσεις