Το marketing στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Η περίπτωση των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών του ΤΕΙ Θεσσαλίας


Δημοσιευμένα: May 11, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
Οικονομικά της Εκπαίδευσης Marketing Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών
Κασσιανή Γραμμένου
Ιωάννης Καραγιώργος
Νικόλαος Μπλάνας
Ιωάννα Γρηγορίου
Περίληψη

Τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν εισαγάγει στο πρόγραμμα σπουδών τους προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών, είναι αναγκασμένα να αποκτήσουν μηχανισμούς  πρόβλεψης και προσαρμοστικότητας, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες των σπουδαστών τους. Αν και τα ελληνικά ΠΜΣ έχουν μεγάλο συναγωνισμό με τα αντίστοιχα του εξωτερικού, οι έλληνες φοιτητές προτιμούν τα ελληνικά λόγω του μεγάλου αριθμού πλεονεκτημάτων τους. Η παρούσα ερευνητική εργασία στοχεύει στην εύρεση της μεθοδολογίας που θα χρησιμοποιηθεί από τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών ώστε να προσελκύσουν περισσότερους φοιτητές. Συγκεκριμένα, θα διενεργήσουμε έρευνα μέσω ερωτηματολογίων χρησιμοποιώντας τη μέθοδο Likert, και θα επεξεργασθούμε τα δεδομένα με το SPSS. Σκοπός μας είναι να συλλέξουμε πρωτογενή στοιχεία από ενεργούς φοιτητές μεταπτυχιακών προγραμμάτων του ΤΕΙ Θεσσαλίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα αποτελέσουν χρήσιμα εργαλεία στα χέρια της διοίκησης των ΑΕΙ και των ΤΕΙ καθώς και των εκπαιδευτικών, διότι θα μπορέσουν να αναδείξουν τα ελληνικά ΠΜΣ σε σχέση με του εξωτερικού.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Βιογραφικά Συγγραφέων
Κασσιανή Γραμμένου
Φοιτήτρια Διοίκησης Επιχειρήσεων
Ιωάννης Καραγιώργος
Φοιτητής  Διοίκησης Επιχειρήσεων
Νικόλαος Μπλάνας, Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας
Αναπληρωτής Καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων
Ιωάννα Γρηγορίου
ΜΒΑ, University of Staffordshire
Αναφορές
Cohen, L., Manion, L., Morrison, K., (2008), Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας, Μεταίχμιο, Αθήνα.
Γούναρης, Σ., Σταθακόπουλος, Β., (2006) Διοίκηση Στρατηγικών Σχέσεων, Μάρκετινγκ και πωλήσεις για πελάτες στρατηγικής σημασίας. Σταμούλης, Αθήνα.
Ελληνική Στατιστική Αρχή. (2016). Έρευνα Εργατικού Δυναμικού: Α’, Β’, Γ’, Δ’ Τριμήνου 2015. Aπό : http://www.statistics.gr/statistics/-/publication/SJO01/-, [Ανακτήθηκε στις 16 Ιουνίου 2016].
Ημερησία, (2016), Τι μισθούς παίρνουν οι Έλληνες - Οι αποδοχές για πτυχιούχους και μεταπτυχιακούς.Aπό: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=34291&subid=2&pubid=114085997, [Ανακτήθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου 2016].
Λελεδάκης, Γ., (2008), Μάρκετινγκ-Οικονομία-Επιχειρήσεις, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Aπό: http://repository.edulll.gr/edulll/retrieve/3116/912.pdf, [Ανακτήθηκε στις 16 Ιουνίου 2016].
Πασχαλούδης, Δ., (2009), «Μάρκετινγκ: Όσα πρέπει να γνωρίζετε και δεν έχετε ρωτήσει.», Κριτική, Αθήνα.
Σιώπη, E., (2013) «Η ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπό το πρίσμα του μάρκετινγκ υπηρεσιών», Διπλωματική, (PhD), Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Διαθέσιμο από το: http://docplayer.gr/672090-Diatmimatiko-programma-metaptyhiakon-spoydon-sti-dioikisi-epiheiriseon-diplomatiki-ergasia.html, [Ανακτήθηκε στις 16 Ιουνίου 2016].
ΤΕΙ Θεσσαλίας, (2016), «Μεταπτυχιακά». Διαθέσιμο από το: http://teilar.gr/tei_msc.php, [Ανακτήθηκε στις 16 Ιουνίου 2016].
McDaniel, Jr., και Gates, R., (2010), Marketing Research, 8th edition, John Wiley & Sons, Inc.,Asia.
Pride, W., Hughes, R., Kapoor, J., (2010), Introduction to Business, 10th edition, South-Western Cengage learning, CTPS, China.
«Μεθοδολογία έρευνας».
Onlarissa, (2016), «Ο Νίκος Παπαδόπουλος ξεναγήθηκε στο ΤΕΙ Θεσσαλίας». Από: www.onlarissa.gr/2016/03/21/o-nikos-papadopoulos-xenagithike-sto-ti-thessalias/, [Ανακτήθηκε στις 16 Ιουνίου 2016].
Ν. 4009/2011 «Δομή, λειτουργία, διασφάλιση της ποιότητας των σπουδών
και διεθνοποίηση των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων», Φ.Ε.Κ. 195Α/6-9-2011.
Ν. 3685/2008 «Θεσμικό πλαίσιο για τις μεταπτυχιακές σπουδές», Φ.Ε.Κ. 148Α/16-07-2008.