| More

Διαβίου Μάθηση- Εκπαίδευση- Επιμόρφωση και Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών Προσανατολισμένη στην Αγορά Εργασίας

Views: 1649 Downloads: 2845
Νικολέτα (Nikoleta) Α. Χάδου (Chadou)
Νικολέτα (Nikoleta) Α. Χάδου (Chadou)

Περίληψη


Περισσότερο από κάθε άλλη κοινωνία του παρελθόντος, η σύγχρονη μεταβιομηχανική κοινωνία στηρίζεται στις εφαρμογές της επιστημονικής γνώσης, η οποία εξελίσσεται ταχύτατα ανατρέποντας σε όλο και συντομότερα διαστήματα τα ισχύοντα δεδομένα. Συνέπεια της ταχύρρυθμης ανανέωσης των γνώσεων είναι το γεγονός ότι η αρχική εκπαίδευση δεν επαρκεί πια για την ενεργό προσαρμογή των ατόμων στο ραγδαία μεταβαλλόμενο κοινωνικό και επαγγελματικό τους περιβάλλον. Από αυτή τη δυναμική της ανανέωσης της γνώσης προέκυψε η ανάγκη της συνεχούς, διαβίου εκπαίδευσης και μάθησης ως προϋπόθεσης της ενεργούς συμμετοχής του ατόμου στην κοινωνική ζωή. Σήμερα, οι ανεπτυγμένες κοινωνίες καταβάλλουν προσπάθειες να κινητοποιήσουν τους πολίτες τους να συμμετέχουν σε εξειδικευμένα προγράμματα που στοχεύουν ευθέως την ποιοτική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών (έργου, επαγγέλματος) και του σχολείου.


Λέξεις κλειδιά


Εκπαίδευση; Διαβίου μάθηση; Επαγγελματική ανάπτυξη; Αγορά Εργασίας

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Βαλκάνου, Ε. (2002) Προβλήματα Διαβίου Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών. Η Εκπαίδευση στην Ανάπτυξη. Τα Εκπαιδευτικά. 63-64(1), 129-138.

Βαρσαμίδου, Α. & Ρες, Ι. (2006) Επιμόρφωση και Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών. Ρόδος, Εκδόσεις Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Βιτσιλάκη-Σορωνιάτη, Χ. (2002) Η δια βίου εκπαίδευση των εκπαιδευτικών: Μια μελέτη περίπτωσης του προγράμματος «Αναβάθμισης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης». Επιστήμες της Αγωγής. 2(10), 37-39.

Βρυνιώτη, Κ. & Κελπανίδης, Μ. (2004) Διαβίου Μάθηση. Κοινωνικές Προϋποθέσεις και Λειτουργίες. Δεδομένα και Διαπιστώσεις. Αθήνα, Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.

Γκρίτζιος, Β. (2006) Το κίνημα του νέου επαγγελματισμού των εκπαιδευτικών. Επιστημονικό Βήμα. 6(1), 154-156.

Day,C. (2003) Η Εξέλιξη των Εκπαιδευτικών. Αθήνα, Εκδόσεις Τυπωθήτω.

Καραγιάννης, Γ., Στάγια, Π. &Τσιρίκου, Μ. (2005) Η συμβολή της επιμόρφωσης στην αποσαφήνιση και τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου των εκπαιδευτικών. Σύγχρονη Εκπαίδευση. 141(4), 38-39.

Κουρουτσίδου, Μ., Λέφας, Ε. &Φώκιαλη, Π. (2005) Ζήτηση για επιμόρφωση: οι συνιστώσεις της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Στο: Μπαγάκης, Γ. (επιμ.) Επιμόρφωση και Επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Αθήνα, Εκδόσεις Μεταίχμιο, σελ.131-138.

Jarvis, P. (2004) Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Θεωρία και Πράξη. Αθήνα, Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Λιγνός, Δ. (2006) Σκέψεις και Διαπιστώσεις για την Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών.Virtual School. 3(3), 1-9. Available from: http://virtualschool.web.auth.gr/3.3/Praxis/LignosTraining Educators.html [Accessed 15 Ιουνίου 2016].

Ματσαγγούρας, Η. (2005) Επαγγελματισμός και Επαγγελματική ανάπτυξη. Στο: Μπαγάκης, Γ. (επιμ.) Επιμόρφωση και Επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Αθήνα, Εκδόσεις Μεταίχμιο, σελ.63-81.

Μαυρογιώργος, Γ. (2005) Το σχολείο και ο εκπαιδευτικός: μια σχέση ζωής και σχετικής αυτονομίας στην υπόθεση της επαγγελματικής ανάπτυξης. Στο: Μπαγάκης, Γ. (επιμ.) Επιμόρφωση και Επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Αθήνα, Εκδόσεις Μεταίχμιο, σελ.348-354.

Παπαδάκης, Ν. & Σπυριδάκης, Μ. (2010) Αγορά εργασίας, κατάρτιση, διαβίου μάθηση και απασχόληση. Αθήνα, Εκδόσεις Σιδέρης.

Παπαπροκοπίου, Ν. (2002) Αλληλεπιδράσεις μεταξύ Ακαδημαϊκής Κοινότητας και Εκπαιδευτικών Θεσμών. Ο Ρόλος του Επόπτη Καθηγητή. Ο Εκπαιδευτικός ως Ερευνητής. Αθήνα, Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Παπαπροκοπίου, Ν.(2005) Ενδοσχολική επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη. Στο: Μπαγάκης, Γ. (επιμ.) Επιμόρφωση και Επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Αθήνα, Εκδόσεις Μεταίχμιο, σελ.187-195.

Φλουρής, Γ. (1997) Αναλυτικά Προγράμματα για μια Νέα Εποχή στην Εκπαίδευση. Αθήνα, Εκδόσεις Γρηγόρης.

Χατζηγεωργίου, Ι. (1998) Γνώθι του Curriculum. Αθήνα, Εκδόσεις Ατραπός.

Χατζηπαναγιώτου, Π. (2001) Η Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών: Ζητήματα Οργάνωσης, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης. Αθήνα, Εκδόσεις Τυπωθήτω- Δαρδανός.




DOI: http://dx.doi.org/10.12681/elrie.783

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδειαCreative Commons Attribution 4.0 International License.