Η Ποιότητα των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νότιου Τομέα Αθηνών και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας


Δημοσιευμένα: May 11, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
Ποιότητα Σχολικές Μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μέγεθος σχολικών μονάδων αριθμός μαθητών ανά τάξη αριθμός μαθητών ανά εκπαιδευτικό αριθμός μαθητών ανά Η/Υ
Αικατερίνη Αναργύρου
Κωνσταντίνα Παπαδοπούλου
Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η προσέγγιση πτυχών της ποιότητας των σχολικών μονάδων Α/θμιας Εκπαίδευσης του Νότιου Τομέα Αθηνών και της Π.Ε. Κορινθίας και η συγκριτική αξιολόγηση αυτών με σχολικές μονάδες της Ελλάδας, της Ευρώπης και των χωρών μελών του Ο.Ο.Σ.Α. Ερευνώμενοι δείκτες ποιότητας ορίζονται ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα, ο αριθμός μαθητών ανά εκπαιδευτικό, ο αριθμός μαθητών ανά ηλεκτρονικό υπολογιστή, ο αριθμός τ.μ. διδακτηρίου ανά μαθητή και ο αριθμός τ.μ. προαύλιου χώρου ανά μαθητή. Από την έρευνα προκύπτει ότι οι σχολικές μονάδες του Νότιου Τομέα Αθηνών και της Π.Ε. Κορινθίας παρουσιάζουν διαφορές στις τιμές των περισσότερων δεικτών, συγκρινόμενες μεταξύ τους αλλά και με τις αντίστοιχες διαθέσιμες τιμές των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ο.Ο.Σ.Α.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Βιογραφικά Συγγραφέων
Αικατερίνη Αναργύρου
Εκπαιδευτικός Π.Ε, MSc Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Κωνσταντίνα Παπαδοπούλου
Εκπαιδευτικός Π.Ε, MSc Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Αναφορές
Βλάχος, Δ. (2007) Πρόλογος. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 13: 3-4.
Βλάχος, Δ., Δαγκλής, Ι. & Βαβουράκη, Α. (2007) Διερεύνηση της Ποιότητας της Εκπαίδευσης: Βασικές Αρχές και Σχεδιασμός της Έρευνας. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 13: 5-9.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή. (1996) Λευκό Βιβλίο: Διδασκαλία και Μάθηση. Προς την Κοινωνία της Γνώσης, Λουξεμβούργο: Υπηρεσία Επισήμων Εκδόσεων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή. (2000) Ευρωπαϊκή Έκθεση για την Ποιότητα της Σχολικής Εκπαίδευσης. Δεκαέξι δείκτες για την Εκπαίδευση. Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Πολιτισμού. Βρυξέλλες.
Καρατζιά – Σταυλιώτη, Ε. & Λαμπρόπουλος, Χ. (2006) Αξιολόγηση Αποτελεσματικότητα και Ποιότητα στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Αθήνα, Gutenberg.
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2008) Εκπαίδευση και Ποιότητα στο Ελληνικό Σχολείο, Εισηγήσεις διημερίδων. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο «Εκπαίδευση και ποιότητα στο ελληνικό σχολείο: Πρακτικά διημερίδων», Αθήνα.
Ψαχαρόπουλος, Γ. (1999) Οικονομική της Εκπαίδευσης. Αθήνα, Παπαζήση.
Baltas, E. (2005) Evaluation of School Building Indices Quality System in Greece: A tool for decision makers, In: Abend, A. et al. (2006), “Evaluating Quality in Educational Facilities”, PEB Exchange, Programme on Educational Building, 2006/01, OECD Publishing.
California Department of Education, School Facilities Planning Division. (2000) Guide to School Site Analysis and Development, Sacramento.
Cheng, Y. C. (1995a) School educational quality: Conceptualization, monitoring, and enhancement. In P. K. Siu& T. K. P. Tam (Eds.), “Quality in education: Insights from different perspectives” (pp. 123-147). Hong Kong: Hong Kong Educational Research Association.
Coleman, James S., Ernest Q. Campbell, Carol J. Hobson, James McPartland, Alexander M. Mood, Frederic D. Weinfeld, and Robert L. York (1966) Equality of Educational Opportunity. Washington, D.C.: Government Printing Office.
European Schoolnet & University of Liege (2013) Survey of Schools: ICT in Education. Liege, Belgium: European Union.
Eurydice (2012), Key Data on Education in Europe 2012. Brussels: Eurydice.
Gray, Griffin & Nasta (2001) Training to Teach in Further and Adult Education. Cheltenham, Nelson Thornes.
Hanushek, Erik A. & Kimko Dennis D. (2000) Schooling, labor force quality, and the growth of nations. American Economic Review. 90 (5), 1184-1208.
Hanushek, Erik, A. (2003) The failure of input-based schooling policies. Economic Journal. 113 (485), 64-98.
Karatzia – Stavlioti, E. &Lambropoulos, C. (2006) Evaluation Effectiveness and Quality in Education. Educational planning and economy, Gutenberg, Athens.
Lee, J. and Barro, R. (2001) Schooling Quality In A Cross-Section Of Countries. Economica. 68 (271), 465-488.
O.E.C.D. (2011) Education Policy Advice for Greece, Strong Performers and Successful Reformers in Education. OECD Publishing.
O.E.C.D. (2013) Education at a Glance: O.E.C.D. Indicators. O.E.C.D. Publishing.
O.E.C.D. (2014) Education at a Glance: O.E.C.D. Indicators. O.E.C.D. Publishing.
Tenner, A. R., & DeToro, I. J. (1992) Total quality management. Reading, MA: Addison-Wesley.
World Bank. (1995) Priorities and Strategies for Education. Washington D.C: The World Bank.
Zgaga, P. (2000) Educational Policy and Quality in Education. College of management Koper, [Presentation] School Of Principals Brdo pri Kranju, 8th April.