| More

Οικονομική Αξιολόγηση της Πολιτικής των Συγχωνεύσεων στα Δημοτικά Σχολεία: Η περίπτωση της Π.Ε. Εύβοιας στην Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας

Views: 490 Downloads: 196
Ελένη Τσιλέμου
Ελένη Τσιλέμου

Περίληψη


Η διάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος αποτελεί σημαντικό ζήτημα εκπαιδευτικής πολιτικής. Στη λογική εξορθολογισμού του εκπαιδευτικού συστήματος εντάσσεται η πολιτική των συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων. Στην Ελλάδα, απόπειρες συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων έγιναν μάλλον, διστακτικά και μόλις, την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο, όλες οι απόπειρες εφαρμογής της πολιτικής στερούνταν οικονομικής αξιολόγησης του εγχειρήματος, εκ των προτέρων ή εκ των υστέρων. Η παρούσα εργασία έχει στόχο την εκ των υστέρων, οικονομική αξιολόγηση της πολιτικής των συγχωνεύσεων, όπως εφαρμόστηκε για τα Δημοτικά Σχολεία της Π.Ε. Ευβοίας στην Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας, την περίοδο 2011-2012. Η έρευνα συγκρίνει το Ετήσιο Δημόσιο Κόστος ανά Μαθητή, κατά το σχολικό έτος 2010-2011 (πριν από τις συγχωνεύσεις) με το αντίστοιχο Κόστος, κατά το σχολικό έτος 2013-2014 (μετά τις συγχωνεύσεις). Η εμπειρική ανάλυση στηρίζεται στην ενότητα του Κόστους των Οικονομικών της Εκπαίδευσης. Τα ευρήματα της Εμπειρικής Ανάλυσης αποκαλύπτουν ότι μετά τις συγχωνεύσεις, προέκυψαν σχολικές μονάδες μεγαλύτερου μεγέθους και μείωση του Ετήσιου Δημόσιου Κόστους ανά μαθητή.


Λέξεις κλειδιά


Συγχωνεύσεις Σχολικών Μονάδων; Οικονομική Αξιολόγηση; Μέσο Ετήσιο Δημόσιο Κόστος; Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Ο.Ο.Σ.Α. (2011). Καλύτερες Επιδόσεις και Επιτυχείς Μεταρρυθμίσεις στην Εκπαίδευση, Συστάσεις για την Εκπαιδευτική Πολιτική στην Ελλάδα. Ο.Ο.Σ.Α.

Liu, C., Zhang, L., Luo, R., Rozell, S. & Loyalka, P. (2010) The effect of primary school mergers on academic performance of students in rural China. International Journal of Educational Development, Vol. 30, 570-585

Malik, M. (2013) Apprehensions about primary schools merger policy. DAWN

Mo, D., Yi, H., Zhang, L., Shi, Y., Rozelle, S. & Medina, A. (2012) Transfer paths and academic performance: The Primary School merger program in China. International Journal of Educational Development, Vol. 32(3), 423-431




DOI: http://dx.doi.org/10.12681/elrie.777

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδειαCreative Commons Attribution 4.0 International License.