Ο Αριθμός των Μαθητών των Σχολικών Μονάδων επιδρά στο Ετήσιο Δημόσιο Κόστος ανά Μαθητή; Εμπειρική Απόδειξη από τα Δημόσια Δημοτικά Σχολεία της Γ΄ Διεύθυνσης Αττικής της Περιφέρειας Αττικής


Δημοσιευμένα: Μαΐ 11, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
βέλτιστο μέγεθος κόστος ανά μαθητή
Ηλίας Αργυρόπουλος
Ευτυχία Αργυροπούλου
Πηνελόπη Σωτηροπούλου
Περίληψη
Ένα από τα ζητήματα που ερευνώνται στο πλαίσιο της Οικονομικής της εκπαίδευσης είναι η αναζήτηση του βέλτιστου μεγέθους των δομών της εκπαίδευσης, υπό την έννοια ότι σε αυτό ελαχιστοποιείται το ανά εκπαιδευόμενο, δημόσιο κόστος. Στη χώρα μας, μέχρι σήμερα, το πρόβλημα δεν έχει αντιμετωπιστεί. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της επίδρασης του μεγέθους των Δημοσίων Σχολικών Μονάδων της Γ΄ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής της Περιφέρειας Αττικής, στο ετήσιο δημόσιο κόστος ανά μαθητή. Χρησιμοποιούνται Διαστρωματικά Στοιχεία (Cross Sectional Data) από 29 σχολικές μονάδες κλασικού  προγράμματος και από 40 σχολικές μονάδες Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ). Μελετώνται χωριστά οι δύο κατηγορίες σχολείων. Στο πλαίσιο αυτής της μελέτης αρχικά  προσδιορίζονται τα συνήθη περιγραφικά στατιστικά μέτρα των μεταβλητών S (:αριθμός μαθητών) και C (:ετήσιο μέσο δημόσιο κόστος ανά μαθητή) και αποκαλύπτεται η αρνητική συσχέτιση αυτών. Τέλος, το βέλτιστο μέγεθος προσεγγίζεται μέσω της μεθόδου των ελαχίστων τετραγώνων.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Βιογραφικά Συγγραφέων
Ηλίας Αργυρόπουλος
Μαθηματικός, PhD, ΕΜΠ, τ. Περιφερειακός Διευθυντής Π & Δ Εκπ/σης Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος
Ευτυχία Αργυροπούλου
Mαθηματικός, ΜSc, PhD, ΕΚΠΑ
Πηνελόπη Σωτηροπούλου
Εκπαιδευτικός Π.Ε., ΜSc
Αναφορές
Liu, C.F., Zhang, L.X., Luo, R., Rozelle, S.D., & Loyalka, P. (2010), The effect of Primary School Mergers on Academic Performance of Students in Rural China. International Journal of Educational Development. 30(6), 570-585.
Humlum, M., & Smith, N. (2015), The impact of School size and School consolidations on quality and equity in education. European Export Network on Economics of Education, Analytical report 24.