Το South Aegean Future Lab, ο ψηφιακός μετασχηματισμός και οι προκλήσεις ως προϋπόθεση επιτυχούς εφαρμογής
Περίληψη
Το άρθρο παρουσιάζει το πλαίσιο δημιουργίας του South Aegean Future Lab, σκιαγραφεί τη φιλοσοφία και τον τρόπο οργάνωσης που το διέπει και εστιάζει σε βασικά ζητήματα που κρίνονται καίρια για τη λειτουργία του. Αρχικά, παρουσιάζονται θεωρητικά σχήματα και μοντέλα που εξηγούν τον τρόπο διασύνδεσης των πανεπιστημίων με την εκπαίδευση, τις επιχειρήσεις και τα πολιτιστικά ιδρύματα και, πιο συγκεκριμένα, τη συμβολή τους στο ψηφιακό μετασχηματισμό σε τοπικό επίπεδο. Εν συνεχεία, παρουσιάζεται το όραμα και ο τρόπος λειτουργίας του South Aegean Future Lab ως ψηφιακό κέντρο γνώσης και καινοτομίας με στόχο να υποστηρίξει τις τοπικές/περιφερειακές επιχειρήσεις, τους πολιτιστικούς φορείς και την εκπαιδευτική κοινότητα στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό. Τέλος, το άρθρο ολοκληρώνεται με την κωδικοποίηση σημαντικών συνθηκών και συνεπαγόμενων πρακτικών που έχουν εντοπιστεί από την συγκριτική ανάλυση δομών, συνθηκών και πρακτικών άλλων αντίστοιχων Lab από τον διεθνή χώρο. Η ανάλυση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς η δημιουργία σύγχρονων δομών, δεν αποτελεί επαρκή συνθήκη επιτυχίας, αν δεν ληφθούν υπόψη σημαντικές πρακτικές και δεν ενσωματωθούν λειτουργικά στα CFL.
Λέξεις κλειδιά: Εκπαίδευση, Επιχειρήσεις, Εργαστήρια του Μέλλοντος, Πανεπιστήμια, Πολιτισμός, Ψηφιακός Μετασχηματισμός.
Abstract
The article presents the framework for the creation of the South Aegean Future Lab, outlines the philosophy and the organization that governs it and focuses on key issues that are considered crucial for its operation. First, theoretical schemes and models are presented that explain how universities are interconnected with education, business and cultural institutions and, more specifically, their contribution to digital transformation at the local level. Subsequently, the vision and mode of operation of the South Aegean Future Lab as a digital knowledge and innovation center with the aim of supporting local/regional businesses, cultural institutions and the educational community in their digital transformation is presented. Finally, the article concludes with the codification of important conditions and consequent practices that have been identified by the comparative analysis of structures, conditions and practices of other corresponding Labs from the international field. This analysis is of particular importance, since the creation of modern structures is not a sufficient condition for success, if important practices are not considered and functionally integrated into the CFLs.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Εισηγήσεις
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την «Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία»διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο)