O ρόλος του διευθυντή στη διοίκηση επιχειρήσεων/ οργανισμών: Η περίπτωση των μονάδων ιδιωτικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Περίληψη
Η εκπαίδευση μίας χώρας στηρίζεται εν πολλοίς στην οργάνωση και τη διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων, οι οποίες στην προσπάθειά τους να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας, καλούνται να παρακολουθούν και να μετρούν περιοδικά την αποδοτικότητα, την αποτελεσματικότητα, την παραγωγικότητά τους καθώς και άλλους συναφείς δείκτες απόδοσης.
Κατά κανόνα, η δια βίου εκπαίδευση των διευθυντών, ως επικεφαλής του σχολείου, συνεπάγεται τη διαρκή βελτίωσή του. Με βάση αυτό, αντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των χαρακτηριστικών που προσδιορίζουν ένα αποδοτικό και αποτελεσματικό διευθυντή στο πλαίσιο της επιχείρησης/ του οργανισμού που διοικεί.
Επειδή ένας εκ των κυρίων στόχων της εκπαίδευσης είναι να συμβάλλει στην ολόπλευρη, αρμονική κι ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών λειτουργιών των εκπαιδευόμενων, η έρευνα προβάλλει ότι κρίνονται ως απαραίτητα προαπαιτούμενα για την επίτευξη του στόχου, η καλή διοίκηση κι ο συντονισμός των πόρων (ανθρώπινων, υλικών, τεχνικών) και των λειτουργιών που υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Abstract
A country's education is largely based on the educational units’ administration and management, which are required to monitor and measure, periodically, their efficiency, effectiveness, productivity as well as other relevant performance indicators in order to meet the demands of modern society.
As a rule, the headmasters’ lifelong education, as the head of the school, implies his/ her continuous improvement. Based on this, the object of this research is to investigate the characteristics that define an efficient and effective manager in the context of the business/organization he/she manages.
Because one of the main goals of education is to contribute to the all-round, harmonious and balanced development of the intellectual and psychosomatic functions of the students, this research shows that both the sound administration and the coordination of resources (human, materials, techniques) and the functions that support the educational process.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Εισηγήσεις
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την «Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία»διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο)