Ηγεσία των εκπαιδευτικών οργανισμών, τα στυλ και τα χαρακτηριστικά
Περίληψη
Οι συνεχόμενες αλλαγές στο κοινωνικοπολιτικό επίπεδο στη σύγχρονη εποχή που διανύουμε επιβάλλει ένα σχολείο ανοιχτό, ευέλικτο και ικανό να ανταπεξέλθει στις νέες προκλήσεις δημιουργικά, ώστε και αυτό από τη μεριά του να ανατροφοδοτήσει την κοινωνία με μέλη έτοιμα να προσαρμοστούν και να προσφέρουν αποτελεσματικά στους νέους στόχους που διατυπώνει η σύγχρονη πραγματικότητα. Ο ηγέτης που ορίζεται να κατευθύνει έναν εκπαιδευτικό οργανισμό, μια σχολική μονάδα οφείλει να έχει ξεκάθαρους και εφικτούς στόχους που προκύπτουν από το όραμα που από κοινού συνδιαμορφώνει με τους εκπαιδευτικούς, βοηθώντας τους να εξελιχθούν ως άνθρωποι και ως επαγγελματίες, ώστε να ανταπεξέλθουν στις μελλοντικές απαιτήσεις ενός ανταγωνιστικού σχολείου. Η εμπλοκή των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση του οράματος μαζί με το διευθυντή είναι αυτό που θα τους δώσει ώθηση και κίνητρα και θα τους παρακινήσει να εργαστούν με μεγαλύτερο ζήλο (Fildler, 1996, Middlewood, 2010).Ο ηγέτης δεν αρκεί να θέτει μόνο τους στόχους της σχολικής μονάδας, αλλά οφείλει να παρακολουθεί διαρκώς την πορεία υλοποίησης τους και φυσικά να αξιολογήσει στο τέλος την επιτυχή ή μη πραγματοποίηση τους. Η επικοινωνία και η συνεργασία στη σχολική μονάδα είναι βασικό συστατικό της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας της. Ο διευθυντής μεταδίδει ιδέες και σχέδια με βάση τα οποία θα πραγματοποιηθούν οι στόχοι βραχυπρόθεσμοι ή μακροπρόθεσμοι (Bush, 2008, Fildler, 1996). Η διαφορoποίηση μεταξύ του ηγέτη και του ρόλου του διευθυντή είναι ανασταλτικό στοιχείο στην προσπάθεια ερμηνείας και κατανόησης του θέματος της ηγεσίας στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς (Duignan, 1994). Στην εποχή των συνεχόμενων αλλαγών και εξελίξεων, στην οποία η γνώση παλαιώνεται με την ίδια ταχύτητα που δημιουργείται, ο συντονισμός όλων των ενεργειών και του ελέγχου των εμπλεκομένων στη λειτουργία μιας σχολικής μονάδας, αποτελούν μεγάλο στοίχημα για την επίτευξη των στόχων. Ο ρόλος του διευθυντή με ποιοτικά χαρακτηριστικά είναι κομβικής σημασίας στην επίτευξη του παραπάνω σκοπού.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Εισηγήσεις
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την «Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία»διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο)