Adaptation of the Crowdfunding economic model to the school classroom to upgrade the school space and connect the school with the community


Published: Jul 27, 2019
Keywords:
Crowdfunding intangible rewards education
Μαρία Μαουτσίδου (Maria Maoutsidou)
Παύλος Πετσάβας (Pavlos Petsavas)
Παναγιώτα Ζαχαράτου (Panagiota Zacharatou)
Abstract

The improvement of the school’s premises as well as the environment, the connection between the school and the surrounding society in addition to the pedagogical redesigning of the classroom, requires a study conducted among different materials. All the requirements, if applied, they would result in the school’s success. Innovative studies and research would lead to educational adaptations thus, implementing these changes into the school and eventually to improve all the educational process.

The model of Crowdfunding or any other type of funding, eventually will convert the motivation of the financiers of the program to accept intangible rewards.

  • How can an economic model boost the improvement of a school?
  • How can the Crowfunding model intertwine between the school and the society?
  • How can the motivation of the financiers interfere in improving the school?
  • And finally, what is the secret of success of any educational change?
This study tries to answer the latter questions concerning specific cases.
Article Details
  • Section
  • THEMATIC FIELD IV Introducing innovations for the upgrade of the educational environment
Author Biographies
Μαρία Μαουτσίδου (Maria Maoutsidou)
Social Scientist
Παύλος Πετσάβας (Pavlos Petsavas)
Economist
Παναγιώτα Ζαχαράτου (Panagiota Zacharatou)
Economist
References
Judith, B. (1997). Μεθοδολογικός Σχεδιασμός Παιδαγωγικής και Κοινωνικής Έρευνας. Oδηγός για φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες. Αθήνα: Gutenberg.
Βάμβουκας, Μ. (2006). Εισαγωγή στην ψυχοπαιδαγωγική έρευνα και μεθοδολογία. Αθήνα: Γρηγόρης.
Γερμανός, ∆. (1984). Το παιδί και ο χώρος του στο ελληνικό δημοτικό Σχολείο. Στο Τεχνικά Χρονικά (1-2).
Γερμανός, ∆. (1993). Χώρος και διαδικασίες αγωγής. Αθήνα: Gutenberg.
Γερμανός, ∆. (1994). Υλικός χώρος, εκπαιδευτικά και πολιτισμικά µμοντέλα στο ελληνικό δημοτικό σχολείο. Στο Εκπαιδευτικά (34-35) 1994.
Γερμανός, Δ. (2000). Παιδαγωγικός ανασχεδιασμός του σχολικού χώρου: Μια προσέγγιση της αναβάθμισης του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος μέσα από την αλλαγή της σχέσης του παιδιού με το χώρο. Στο Δ. Γερμανός, Μ. Κανατσούλη (επιμ.) (2010) ΤΕΠΑΕ 09, Πρακτικά επιστημονικών εκδηλώσεων του ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ, 2007-09, σ. 21-54. Θεσσαλονίκη: ΑΠΘ/ University Studio Press.
Γερμανός, Δ., Αρβανίτη, Α., Γρηγοριάδης, Α., Κλιάπης, Π. (2007α). Οι αντιλήψεις των μαθητών για τη νέα συνεργατική τους τάξη και τα κριτήρια με τα οποία την αξιολογούν. Στο Χατζηδήμου, Δ. κ.ά. (επιμ.) (2006). Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα. Πρακτικά 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, Θεσσαλονίκη, 24-26.10.2006, 487-495. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης, τόμος Β.
Κάπος, Π. (2014). Crowdfunding και βιβλίο: η «πατρωνία» στην ψηφιακή εποχή.
Κυθραιώτης, Α. (2012). Η φύση της αλλαγής στους σύγχρονους οργανισμούς. Στο Π. Πασιαρδής (επιμ.), Διαχείριση αλλαγής, σχολική αποτελεσματικότητα και στρατηγικός σχεδιασμός (Τόμος Ι: Διαχείριση αλλαγής, σχολική αποτελεσματικότητα και βελτίωση), σ.1-28. Λευκωσία: Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Μπαμπινιώτης, Γ. (2002). Το λεξικό της νέας ελληνικής γλώσσας (2η Έκδοση). Αθήνα: Κέντρο Λεξικολογίας Ε.Π.Ε.
Baeck, P. και Collins, L. (2013). Working the crowd: A short guide to crowdfunding and how it can work for you. Λονδίνο: Nesta.
Castrataro, D. (2011). A Social History of Crowdfunding. Στο Social Media Week. Διαθέσιμο στο: http://socialmediaweek.org/blog/2011/12/a-social-history-ofcrowdfunding/#.UhDMvtL0Eus. Ανακτήθηκε: 29/6/2013.
Crowdsourcing.org (2013). Crowdsourcing, (Definitions/Examples). Διαθέσιμο στο: http://www.crowdsourcing.org/document/crowdsourcingdefinitionexamples/1363. Ανακτήθηκε: 29/6/2013.
York-Barr, J. και Duke, K. (2004). What do we know about teacher leadership? Findings from two decades of scholarship. Review of educational research 74(3): 255-316.
Fundable (2013). The History of Crowdfunding. Διαθέσιμο στο: http://www.fundable.com/crowdfunding101/history-ofcrowdfunding. Ανακτήθηκε: 29/6/2013
Hemer, J. (2011). A snapshot on crowdfunding (No. R2/2011). Working papers firms and region.
Herzberg, F., Maunser, B. και Snyderman Bloch, B. (1993). The motivation to work. New Brunswick, N. J. USA: Transaction Publishers.
Kleemann, F., Gunter Voss G., και Rieder, K. (2008). Un(der) paid Innovators: The Commercial Utilization of Consumer Work through Crowdsourcing. Στο Science, Technology & Innovation Studies (4:1): 5-26.
Mollick, E. (2013). The dynamics of crowdfunding: An exploratory study. Διαθέσιμο στο: https://doi.org/10.1016/j.jbusvent.2013.06.005.
Nordicity (2012). Crowdfunding in a Canadian Context: Exploring the Potential of Crowdfunding in the Creative Content Industries. Toronto, Ontario.
OECD (2014). Measuring Innovation in Education: A new Perspective. Στο Educational Research and Innovation. OECD Publishing. Διαθέσιμο στο: http://dx.doi.org/10.1787/9789264215696-en. Ανακτήθηκε: 27/4/2015.
Powers, T. V. (2012). SEC regulation of crowdfunding intermediaries under Title III of the JOBS Act. Στο Banking and Financial Services Policy Report 10 (31): 1-7.
Ramsey, Y. A. (2012). What the heck is crowdfunding?. Στο Business people. Διαθέσιμο στο: http://www.businesspeople.com/Post/757/what-the-heck-iscrowdfunding. Ανακτήθηκε: 5/7/2013.
Rochet, J. - C., και Tirole, J. (2003). Platform Competition in two-sided Markets. Στο Journal of the European Economic Association (1:4): 990-1029.
Rothler, D. και Wenzlaff, K. (2011). Crowdfunding Schemes in Europe. Στο European Expert Network on Culture Report.
Schwienbacher, Α. και Larralde, B. (2010). Crowdfunding of small entrepreneurial ventures. Στο SSRN Electronic Journal.
Spinrad, P. (2012). Crowdfunding is gamification solving real problems. Crowdsoursing.org. Διαθέσιμο στο: http://www.crowdsourcing.org/editorial/Crowdfunding-isgamification-solving-real problems/22032. Ανακτήθηκε: 12/6/2013.
Stephen P. R., Verhulst, L. S., DeCenzo, A. D. (2015). Fundamentals of Human Resource Management, 11th Edition.
Wheat, R. E., Wang, Y. Byrnes, J. E. και Ranganathan, J. (2013). Raising money for scientific research through Crowdfunding. Στο Trends in Ecology and Evolution 28(2): 71-72.