| More

Μια νέα εκπαιδευτική πρόταση: Φτου και Βγαίνω! Οκτώ κρυψώνες για να βρεις τον εαυτό σου και να παίξεις με τους άλλους

Views: 321 Downloads: 204
Άννα Νεμπαυλάκη (Anna Nempavlaki)
Άννα Νεμπαυλάκη (Anna Nempavlaki)

Περίληψη


Η εισήγησή μου έχει σκοπό να παρουσιάσει τρόπους ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης του παιδιού, δηλαδή τρόπους που θα βοηθήσουν το παιδί να σκέφτεται θετικά για τον εαυτό του, που θα τονώσουν τη δημιουργικότητά του και θα μειώσουν τη βίαιη συμπεριφορά του στο σχολείο. Κάθε παιδί είναι σημαντικό να κατανοήσει τη μοναδικότητά του, ν’ ανακαλύψει και να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του, να αισθανθεί σημαντικό και ξεχωριστό. Αρχικά θα παρουσιάσω μια δράση με οκτώ κρυψώνες αυτοεκτίμησης που σχεδίασα και υλοποίησα μέσα κι έξω από το σχολείο με αρωγό την τέχνη. Στη συνέχεια θα τονίσω την σημασία που έχει η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του παιδιού από παιδαγωγικής και ψυχολογικής πλευράς. Τέλος, θα παρουσιάσω αρκετές παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν στο σχολικό περιβάλλον –στο κοινωνικό, παιδαγωγικό και στο κτισμένο/ διαμορφωμένο– οι οποίες μπορούν να συμβάλουν για να γίνει πιο αρμονική η σχέση του παιδιού με τον εαυτό του και τους άλλους.


Λέξεις κλειδιά


αυτοεκτίμηση; κρυψώνες; σώμα; σκέψεις; αισθήσεις; σχέσεις; διατροφή; ψυχή; χώρος; παιδί

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Goleman, D. (2011). Η συναισθηματική νοημοσύνη. Μτφρ. Α. Παπασταύρου. Αθήνα: Πεδίο.

Gottman, J. (2011). Η συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών. Πώς να μεγαλώσουμε παιδιά με συναισθηματική νοημοσύνη. Μτφρ. Χ. Ξενάκη. Αθήνα: Πεδίο.

Lacey, S. (2009). Τέχνη για παιδιά. Αθήνα: Μοντέρνοι καιροί.

Αντωνιάδης, Α. Κ. (2013). Χωροψυχολογία και Αρχιτεκτονικές Συνθέσεις, Νέα εφόδια και κατευθύνσεις της μεθοδολογίας Αρχιτεκτονικών συνθέσεων. Στο Άνθρωπος και Χώρος (2013, Νοέμβριος 11). Ηλεκτρονικό περιοδικό. Διαθέσιμο στο: http://www.akx.gr/?s=%CE%91%CE%BD%CF%84%CF%89%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CE%B7%CF%82 (Ανακτήθηκε: 1/12/2017).

Αρχοντάκη, Ζ. και Φιλίππου, Δ. (2003). 205 βιωματικές ασκήσεις για εμψύχωση ομάδων ψυχοθεραπείας, κοινωνικής εργασίας, εκπαίδευσης. Αθήνα: Καστανιώτη.

Κωνσταντινίδου, Μ. (2005). Αγαπώ ό,τι καταλαβαίνω. Αθήνα: Γρηγόρη.

Μπουρλιού, Ε. (2012). Η αυτοεκτίμηση. Αθήνα: Παπαδόπουλος.

Σατίρ, Β. (1989). Πλάθοντας ανθρώπους. Αθήνα: Κέδρος.




DOI: http://dx.doi.org/10.12681/χπ.1459

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Copyright (c) 2018 Άννα Νεμπαυλάκη (Anna Nempavlaki)

Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδειαCreative Commons Attribution 4.0 International License.