Μια νέα εκπαιδευτική πρόταση: Φτου και Βγαίνω! Οκτώ κρυψώνες για να βρεις τον εαυτό σου και να παίξεις με τους άλλους
Περίληψη
Η εισήγησή μου έχει σκοπό να παρουσιάσει τρόπους ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης του παιδιού, δηλαδή τρόπους που θα βοηθήσουν το παιδί να σκέφτεται θετικά για τον εαυτό του, που θα τονώσουν τη δημιουργικότητά του και θα μειώσουν τη βίαιη συμπεριφορά του στο σχολείο. Κάθε παιδί είναι σημαντικό να κατανοήσει τη μοναδικότητά του, ν’ ανακαλύψει και να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του, να αισθανθεί σημαντικό και ξεχωριστό. Αρχικά θα παρουσιάσω μια δράση με οκτώ κρυψώνες αυτοεκτίμησης που σχεδίασα και υλοποίησα μέσα κι έξω από το σχολείο με αρωγό την τέχνη. Στη συνέχεια θα τονίσω την σημασία που έχει η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του παιδιού από παιδαγωγικής και ψυχολογικής πλευράς. Τέλος, θα παρουσιάσω αρκετές παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν στο σχολικό περιβάλλον –στο κοινωνικό, παιδαγωγικό και στο κτισμένο/ διαμορφωμένο– οι οποίες μπορούν να συμβάλουν για να γίνει πιο αρμονική η σχέση του παιδιού με τον εαυτό του και τους άλλους.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΙΙ & ΙΙΙ Η πολυτροπική τομή χώρων εκπαίδευσης και πόλης & Η πόλη ως περιβάλλον μάθησης και αγωγής
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στα πρακτικά.
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.