Ο χώρος της μουσικής στο νηπιαγωγείο: από τη μουσική γωνιά στις μουσικές δράσεις
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η διερεύνηση της μουσικής αγωγής στο χώρο του Νηπιαγωγείου και, ειδικότερα, το κατά πόσο ο οργανωμένος χώρος της μουσικής, η μουσική “γωνιά”, διευκολύνει και ενισχύει τόσο τις οργανωμένες μουσικές δράσεις με γνώμονα τους στόχους που τίθενται από το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου και της Μουσικής αλλά και από τον/την εκπαιδευτικό, όσο και τις αυθόρμητες μουσικές ιδέες και δράσεις που αναπτύσσονται πηγαία από τους ίδιους τους μαθητές κατά τη διάρκεια της διδακτικής διαδικασίας. Βιβλιογραφικά, γίνεται η επισκόπηση της σχέσης που ενυπάρχει μεταξύ χώρου και μουσικής, προχωρώντας στη νοηματοδότηση οπτικών και θεμάτων που προκύπτουν στην οργάνωση και δημιουργία του ξεχωριστού χώρου για τη μουσική. Ερευνητικά, υπάρχει επικέντρωση σε ζητήματα που σχετίζονται με το διαθέσιμο εξοπλισμό, μουσικού και εν γένει οπτικοακουστικού, που διαθέτει η κάθε μουσική γωνιά, του αξιοποιήσιμου χώρου και του ρόλου του/της νηπιαγωγού, ενώ στη συνέχεια θα ερευνηθεί ο βαθμός στον οποίο τα παραπάνω επιτρέπουν στα παιδιά να αναπτύσσονται μουσικά, να χρησιμοποιούν δημιουργικά υλικά και μέσα, να πειραματίζονται και να συνεργάζονται. Η συλλογή των δεδομένων, για τα προαναφερθέντα ζητήματα, έγινε με τη χορήγηση ερωτηματολογίου σε εν-ενεργεία νηπιαγωγούς.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΘΕΜΑΤΙΚΗ Ι Μετασχηματισμοί των σχολικών χώρων και εκπαιδευτική αλλαγή
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στα πρακτικά.
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.